کد خبر: 201580
۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
محدودیت جدید ترافیکی در تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که از امشب (شنبه ۳۱ تیر) تردد کامیون‌ها تا ساعت ۲۴ در سطح شهر تهران ممنوع است همچنین در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی تردد کامیون‌ها برای حمل و نقل بار تا ساعت ۲ بامداد ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)سرهنگ احسان مومنی روز شنبه اظهارداشت: رانندگان و مسئولان باربری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ساعت ۲۴ به بعد در سطح معابر شهر تهران حضور یافته یا تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: معمولاً این کامیون‌ها خارج از شهر تهران در حال تردد هستند و بارها را به سمت تهران می‌آورند که باید به گونه‌ای حرکت و رسیدن به مقصد تهران را برنامه‌ریزی کنند که بعد از ساعت ۱۲ شب وارد شهر شوند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: پلیس قبل از ساعت ۲۴ به هیچ عنوان به کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین و باری اجازه تردد در معابر شهر تهران را نخواهند داد.

سرهنگ مومنی خاطرنشان کرد: در ۲ شب آخر عزاداری‌ها (تاسوعا و عاشورا) هم تردد کامیون‌ها برای حمل و نقل بار تا ساعت ۲ بامداد ممنوع است یعنی از ساعت ۲ شب به بعد می‌توانند در سطح معابر پایتخت تردد کنند که رانندگان خودروهای سنگین باید به این نکته نیز توجه داشته باشند.

۴۳ درصد از ترددها مربوط به سفرهای شغلی است

معاون پلیس راهور تهران بزرگ به کاهش ۵۰ درصدی ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده، آمارها نشان می‌دهد که تقریباً ۲۰ درصد سفرهای درون شهری شهر تهران مربوط به سفرهای آموزش است.

سرهنگ مومنی افزود: این بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۴۳ درصد از این آمار مربوط به سفرهای شغلی است و ۳۷ درصد باقی مانده نیز مربوط به سفرهای درمانی، خرید، کارهای اداری و دید و بازدیدها است.

به گفته وی، با اجرای طرح تغییر ساعات کاری ادارات که از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود، آغاز ترافیک صبحگاهی تقریباً به ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح منتقل شده است.

معاون پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: با تغییر ساعات و شناور شدن ساعت کار ادارات، ترافیک در مسیرهای شرقی و غربی به نصف کاهش پیدا کرده است که مربوط به وضعیت صبحگاهی در شهر تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha