بودجه وزارت بهداشت در حد کشورهای جهان سوم است

وزیر بهداشت، بودجه وزارتخانه متبوع خود را در حد کشورهای جهان سومی دانست.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)بهرام عین اللهی، در نشست با انجمن‌های تخصصی پزشکی گفت: مشکل قاچاق دارو از طریق کشورهایی مانند افغانستان باید رصد و برطرف شود؛ این مشکلات را می‌توان سیستماتیک با شوراهای تخصصی رفع کرد.

وی همچنین موفق‌ترین دستاوردهای نظام را مربوط به حوزه سلامت دانست و افزود: مردم پیش از انقلاب برای کوچک‌ترین کارها باید به خارج می‌رفتند، اما هم اکنون پیشرفته‌ترین جراحی‌ها را در کشور داریم.

عین اللهی ادامه داد: مردم به حق انتظار دارند خدمات سلامت در حد پیشرفته‌ترین کشورها باشد، اما بودجه وزارت بهداشت در حد کشورهای جهان سومی است.

وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه انجمن‌های علمی ایران به روز هستند، گفت: تاکید بر اینکه انجمن‌های علمی به کار تخصصی خود بپردازد به علت اجرای قانون است؛ کار انجمن علمی پرداختن به مسائل علمی است.

عین اللهی گفت: انجمن‌ها در معاونت‌های مختلف می‌توانند طرح‌های کاربردی و تخصصی را هدایت کنند همچنین مشکل توزیع دارو و تجهیزات با کمک انجمن‌ها حل می‌شود و در این حوزه باید برنامه ریزی شود تا دارو و تجهیزات به دست مصرف کننده برسد.

وزیر بهداشت افزود: بسیاری دانشمندان وارد عرصه تولید نمی‌شوند؛ این مسائل باید در کارآزمایی بالینی و کمیته‌های تولید رفع شود، زیرا انجمن‌ها اهل فن هستند.

عین اللهی همچنین گفت: کارهای دانش بنیان کشور فوق العاده است و باید تولید و به دست مصرف کننده برسد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش گفت: در گذشته در بخش خصوصی رانت مجوز گرفتن و مجوز فروختن وجود داشت، اما هم اکنون هر کس می‌تواند مجوز مدت دار را زیر نظر شورای عالی تخصصی برای تأسیس بیمارستان خصوصی در شهرهای مختلف بگیرد.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی هم گفت: اثر گروه‌های جهادی برای جامعه مشهود است و باید با کمک انجمن‌ها تقویت شود.

عین اللهی درباره خروج نخبگان نیز گفت: باید عوامل بررسی شود، زیرا این مشکلات اصلاً مالی نیست و موارد زیادی بدون دلایل مالی از کشور خارج شده اند؛ این مسائل چند وجهی است و باید مطالعه شود و راهکار لازم به دست آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha