بیمه ها چقدر از مطالبات داروخانه‌ها را تسویه کرده اند

رئیس انجمن داروسازان ایران، به تشریح وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از بیمه های پایه پرداخت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی، مطالبات سال گذشته داروخانه را تسویه کرده و مطالبات مربوط به فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ را نیز پرداخت کرده‌اند.

وی با عنوان این مطلب که طولانی شدن روند پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها باعث می‌شود داروخانه‌ها در تأمین هزینه‌های خود دچار مشکل شوند، در خصوص پرداخت سهم داروخانه‌ها از یارانه دارو، افزود: بیمه‌ها ابتدا سهم خودشان از نسخ را پرداخت می‌کنند و در تکمیل آن، یارانه دارو را پرداخت می‌کنند که بیمه سلامت جلوتر از تأمین اجتماعی است.

به گفته کلانتری، سازمان بیمه سلامت توانسته سهم خرداد ماه داروخانه‌ها از یارانه دارو در بعضی استان‌ها را پرداخت کند.

وی در خصوص پرداختی‌های بیمه نیروهای مسلح، افزود: بیمه نیروهای مسلح، تا پایان سال ۱۴۰۱ را در بعضی از استان‌ها پرداخت کرده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: وقتی طرح دارویاری آغاز شد، قرار بود پرداختی به داروخانه‌ها به صورت آنلاین باشد که هر ۱۰ روز یکبار این پرداختی‌ها را انجام می‌دادند. لذا، انتظار داریم روند پرداخت مطالبات داروخانه‌ها با تأخیر همراه نباشد تا داروخانه‌ها نیز نقدینگی برای خرید دارو داشته باشند.

کلانتری در پاسخ به این سوال که چرا داروخانه‌ها از پذیرش نسخ کاغذی خودداری می‌کنند، در حالی که سازمان بیمه سلامت گفته است تا سقف ۲۰ درصد نسخ می‌تواند به صورت کاغذی باشد، گفت: متأسفانه آنچه مدیران بالا دست عنوان می‌کنند، با آنچه در ادارات شهرستان‌ها مشاهده می‌کنیم، تفاوت دارد. زیرا، ادارات بیمه در شهرستان‌ها فشار می‌آورند تا جایی که ممکن است، نسخ کاغذی را قبول نکنند.

وی ادامه داد: برای داروخانه فرقی ندارد که نسخه کاغذی قبول کند یا الکترونیک. هر چند که قرار بود بابت نسخه الکترونیک یک هزینه‌ای به داروخانه‌ها بدهند که ندادند.

کلانتری افزود: وقتی داروخانه نسخه‌های کاغذی را به شعبه بیمه می‌برد، از قبول آنها خودداری می‌کنند و می‌گویند نسخه کاغذی از بیمار نگیرید. در حالی که باید از پزشک بخواهند که نسخه کاغذی تجویز نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha