داروهای ایرانی به تاجیکستان صادر می‌شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صادرات داروهایی که بیش از نیاز داخلی کشور تولید می‌شوند و در ایران کمبودی ندارند، به تاجیکستان خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)بهرام عین اللهی درخصوص صادرات دارو به تاجیکستان و جزئیات آن گفت: داروهایی که به تاجیکستان صادر خواهد شد، داروهایی است که درخصوص تامین آن در ایران کمبودی وجود نداشته باشد و بیشتر این داروها مکمل‌ها و داروهای تقویتی هستند.

وزیر بهداشت گفت: برای شرکت‌هایی که توان تولید خود را افزایش دهند نیز امتیازهای تشویقی درنظر گرفته شده است، از جمله اینکه به میزان افزایش تولید شرکت‌ها در صادرات دارو سهم خواهند داشت و در این خصوص کمک‌های مالی دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه دارویی با تاجیکستان گفت: تفاهم نامه ی دیشب با وزیر بهداشت تاجیکستان، گامی بزرگ در عرصه صادرات دارو به این کشور است؛ پیش از این دیوان سالاری و ضوابط دست و پا گیر اجازه صادرات داروی ایران را با قیمت مناسب به تاجیکستان‌نمی داد، اما اکنون با این تفاهم نامه گامی بزرگ در صادرات دارو از ایران به تاجیکستان برداشته شد.

وزیر بهداشت افزود: بر اساس این تفاهم نامه، دولت تاجیکستان بازار دارویی ایران را به رسمیت می‌شناسد و از این پس بازار دارویی خوبی در این کشور پیش روی ایران خواهد بود.

عین اللهی گفت: همچنین تفاهم نامه‌ای در زمینه تبادل استاد و دانشجو و تسهیل تحصیل دانشجویان پزشکی تاجیکستان در ایران زیر نظر استادان ایرانی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت منعقد شد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دانشگاه مقیم در این کشور معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha