کد خبر: 201448
۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
بجنورد آلوده ترین شهر کشور شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شاخص آلودگی هوای بجنورد اکنون به عدد ۵۰۰ رسید که بر این اساس آلوده ترین شهر کشور شد.

رضا شکاریان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عامل اصلی غلظت آلایندگی، آلودگی و کاهش کیفیت هوا در استان، خیزش گرد و غبار است و پیش بینی می شود غلظت ریزگردها در آسمان افزایش یابد.

وی افزود: میزان آلایندگی هوای استان در ۲ شهر بجنورد و جاجرم قابل اندازه گیری و سنجش است اما مشکل ریزگردها و آلودگی هوا تمام نقاط استان را در بر گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ریزگردهای غرب کشور استان را تحت تاثیر قرار داده است و پیش بینی می شود این شرایط تا پایان امروز ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است که امشب با بارش باران از غلظت آلاینده ها در خراسان شمالی کاسته می شود.

براساس این گزارش در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

کارشناسان می گویند گرد و غبار علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده فعالیت می کنند.

کاسه ای بودن شهر بجنورد و وارونگی هوا سدی در برابر رفع آلودگی هوا است از این رو باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha