پوشش بیمه ۳ سرطان شایع در دستور کار

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران از اقدامات انجام شده برای پوشش بیمه‌ای غربالگری سه سرطان شایع در کشور در عین حال درباره بیماری HPV و پوشش بیمه‌ای تشخیص این بیماری، گفت: هیچ تغییری در پوشش بیمه‌ای آزمایشات تشخیص زودهنگام سرطان HPV ایجاد نشده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)دکتر مهدی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص برنامه‌های سازمان متبوع خود برای غربالگری سرطان، گفت: خوشبختانه غربالگری برای ۳ سرطان مهم و شایع از جمله دهانه رحم، کولون یا روده بزرگ و سرطان پستان در کشور در دستور کار سازمان‌های بیمه‌گر قرار دارد؛ بنابراین به زودی پس از ابلاغ استانداردها از سوی وزارت بهداشت اقدامات لازم برای غربالگری این سرطان‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ابلاغ استانداردهای غربالگری برای سرطان دهانه رحم، پوشش ۱۰۰ درصدی آزمایشات مربوط به تشخیص زود هنگام این سرطان توسط بیمه درحال حاضر انجام می‌شود.

وی در واکنش به طرح برخی اخبار درخصوص حذف پوشش بیمه‌ای آزمایشات HPV، تصریح کرد: تغییری در پوشش بیمه‌ای آزمایشات تشخیص زودهنگام سرطان HPV ایجاد نشده است، اما آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت برای این بیماری یک آزمایشگاه بوده که طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران است.

رضایی در این باره افزود: بنابراین اگر آزمایشگاه‌های دیگری داوطلب انجام این آزمایش باشند، باید صلاحیت‌شان توسط آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت تایید شود؛ بنابراین در چنین شرایطی هیچ منعی برای عقد قرارداد با بیمه سلامت وجود نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha