رضایت ۹۵درصدی شهروندان تهرانی از آسفالت معابر و بزرگراه‌ها

سرپرست معاونت تحلیل و راهبرد مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس گفت: شهروندان با دیدن ماشین‌آلات و انجام آسفالت در سطح شهر ترقیب به ثبت درخواست می‌شوند و این موضوع باعث افزایش مشارکت شهروندان و در نهایت رشد دوبرابری نسبت به مشابه سال قبل شده که بر اساس بازخوردی که از شهروندان دریافت شد، رضایت ۹۵درصدی در مورد انجام پیام‌ها حاصل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)صادق فلاحی گیلان سرپرست معاونت تحلیل و راهبرد مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس با بیان اینکه یکی از ۵ معضل اصلی مدیریت شهری در سنوات گذشته آسفالت بوده است گفت: بیش از ۳۳ هزار درخواست شهروندی (۴۶درصد آن مربوط به آسفالت معابر کوچه‌ای، ۴۱ درصد مربوط به خیابان‌ها و میادین و ۱۳درصد مربوط به بزرگراه‌ها) در فصل بهار سال جاری ثبت شده است که ۶۸ درصد آن "انجام و خاتمه رسیدگی" شده است. ۳۲ درصد باقیمانده، پیام‌های تکراری و یا از نظر فنی و کارشناسی قابلیت رسیدگی نداشته است.

فلاحی گیلان با توضیح اینکه در سنوات قبل اکثر پیام‌های شهروندی مرتبط با موضوع آسفالت، با وضعیت "کارشناسی" بسته می‌شدند افزود: در فصل زمستان به علت سردی هوا و در تابستان به علت نبود آسفالت میزان کافی، پیام‌های شهروندی به مرحله "انجام شد" نمی‌رسید؛ ولی با حرکت جهادی که امسال انجام شده وضعیت از "کارشناسی شد" به "انجام شد" تغییر یافته است. به این معنی که مطلق پیام‌ها به یک نقطه عطفی رسیده‌اند و این نشان‌دهنده اهتمام و تلاش جدی مدیریت شهری در این حوزه است.

وی همچنین یکی از علت‌های افزایش درخواست‌های شهروندی در حوزه آسفالت را وجود حجم گسترده‌ای از ادوات و ماشین‌آلات در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها دانسته گفت: شهروندان با دیدن ماشین‌آلات و انجام آسفالت در سطح شهر ترقیب به ثبت درخواست می‌شوند و این موضوع باعث افزایش مشارکت شهروندان و در نهایت رشد دوبرابری نسبت به مشابه سال قبل شده که بر اساس بازخوردی که از شهروندان دریافت شد، رضایت ۹۵درصدی در مورد انجام پیام‌ها حاصل شده است.

فلاحی گیلان در ادامه با اشاره به آمار مستند اضافه کرد: بیشترین درخواست‌های شهروندی درباره آسفالت کوچه و معابر به ترتیب مربوط به مناطق ۱۲، ۴ و ۱۸ و کمترین آنها مربوط به مناطق ۱۳ و ۹ بوده که موضوع وسعت و جمعیت مناطق در تعداد پیام تأثیر بسزایی دارد. همچنین بیشترین پیام‌های شهروندی در نواحی مربوط به ناحیه ۲ منطقه ۱۷، ناحیه ۵ منطقه ۱۲ و ناحیه ۱ منطقه ۱۸ می‌باشد. در مورد پیام‌های بزرگراهی نیز منطقه ۲۱ به علت وجود بزرگراه آزادگان بیشترین پیام‌های شهروندی را داشته است.

سرپرست معاونت تحلیل و راهبرد مرکز سامانه ۱۳۷ پلاس در ادامه به کاهشی بودن زمان پاسخگویی به پیام‌ها اشاره کرده و گفت: باهمت همکاران در مناطق علیرغم افزایش ۲ برابری فراوانی پیام، زمان پاسخگویی۵۰درصد کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha