دوبرابر شدن فروش خودروهای روسی با وجود شرایط تحریم

مؤسسه تحلیلی اتواستات Autostat روسیه در گزارش اخیر خود اعلام کرد که فروش خودرو در این کشور در مسیر بازگشت به شرایط قبل از تحریم‌های غرب است چرا که فروش کلی ماه ژوئن نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)مؤسسه تحلیلی اتواستات Autostat روسیه در گزارش اخیر خود اعلام کرد که فروش خودرو در این کشور در مسیر بازگشت به شرایط قبل از تحریم‌های غرب است چرا که فروش کلی ماه ژوئن نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

بر اساس این گزارش، فروش خودروهای سواری صفر در ژوئن ۱۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۸۲۴۰۷ دستگاه رسید.

آمارها حاکی از آن است که در نیمه نخست امسال در مجموع ۴۰۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی سواری در روسیه به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲، ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خودروهای روسی لادا LADA با فروش ۲۳۷۷۷ خودرو در ماه ژوئن پرفروش ترین برند این کشور بود که نشان دهنده افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.

پس از آن برندهای خودروسازی چینی، که همچنان خلاء شرکت‌های غربی را پر می‌کنند، قرار گرفتند.

چری، دومین صادرکننده بزرگ خودروی چینی در سراسر جهان، در ماه گذشته میلادی شاهد افزایش فروش خود در روسیه به ۱۰۰۸۱ دستگاه بود.

هاوال با فروش ۸۲۷۸ خودرو در جایگاه سوم قرار گرفت. جیلی و چانگان نیز به ترتیب با ۶۹۰۳ و ۳۴۹۰ دستگاه در بین پنج برند پرفروش خودروی روسیه در ماه ژوئن قرار گرفتند.

صنعت خودروی روسیه که به شدت به سرمایه گذاری و تجهیزات خارجی متکی بود، به دلیل تحریم‌های غرب در پی جنگ اوکراین از سال گذشته میلادی شاهد مهاجرت تولیدکنندگان بین المللی بوده است.

فروش خودروهای صفر در سال گذشته میلادی ۵۹ درصد کاهش یافت، زیرا خودروسازان آمریکایی، اروپایی و ژاپنی یا این کشور را ترک کردند یا تحویل خودروها و قطعات را به حالت تعلیق درآوردند و تولید خود در داخل روسیه را برای مدت نامعلومی متوقف کردند.

این در حالی است که خودروسازان چینی فعالیت خود را در بازار روسیه به شدت افزایش داده‌اند و بر اساس گزارش شرکت نمایشگاه‌های زنجیره‌ای خودروی اتودام Autodom، انتظار می‌رود در سال جاری میلادی به سهم ۶۰ درصدی از کل فروش برسند.

چین در سال گذشته میلادی بیش از ۱۶۰ هزار خودرو به روسیه صادر کرد که بیش از دو برابر سهم قبلی خود در بازار خودروی این کشور بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha