اخطار سازمان غذا و دارو به داروخانه‌ها

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو معاونین غذا و داروی سراسر کشور را ملزم کرد تا ظرف ۳ سه ماه آینده فضای فیزیکی داروخانه‌های مرجع را به منظور جلوگیری از شلوغی و تکریم مراجعه‌کنندگان توسعه دهند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)دکتر سیدحیدر محمدی در نامه‌ای آورده است: «با عنایت به ازدحام موجود در اکثر داروخانه های مرجع (۱۳ آبان، ۲۹ فروردین، هلال احمر، شهید کاظمی و سایر داروخانه های دولتی منتخب در استان‌ها) که موجب نارضایتی بیماران و همراهان آنان شده و در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت شئونات مراجعین محترم به داروخانه‌های مذکور، مقتضی است تمهیدات و پیگیری لازم در جهت افزایش فضای فیزیکی داروخانه‌های دولتی تحت پوشش (که از این حیث دچار مشکل هستند) با اولویت افزایش مساحت پذیرش نسخ، تحویل دارو و محل انتظار بیماران در دستور کار قرار گیرد.

در صورت عدم رفع مشکل ظرف مدت ۳ ماه، معاونت های غذا و دارو موظفند نسبت به صدور مجوز تاسیس داروخانه در مجاورت داروخانه‌های مذکور تا حدی که نیاز بیماران مرتفع شود اقدام کنند.

در این حالت داروخانه‌های مشمول این بخشنامه از حداکثر امتیاز ممکن در ردیف ۱ جدول شماره ۴ ماده ۷ آئین نامه تاسیس ارائه خدمات و اداره داروخانه‌ها برخوردار خواهند شد.»

منبع:ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha