فضاهای آموزشی کوی زنگان و کوی زیتون پاسخگوی جمعیت ساکن اقدام ملی نیست  

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، گفت: ایجاد ۳ فضای آموزشی در کوی زیتون و ۲ فضا نیز در کوی زنگان پاسخگوی جمعیت ساکن اقدام ملی در این مناطق نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حمیدرضا اسلامی پیش از ظهر روز یکشنبه(۱۱ تیر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه   سال گذشته یکصد کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان داده شده است، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی یکصد و ۵۰ کلاس درس در سال جاری تحویل آموزش پرورش استان داده می شود.

وی تصریح کرد: تا ابتدای مهر امسال یکصد کلاس درس و در نیمه دوم سال نیز ۵۰ کلاس تحویل آموزش و پرورش و دانش آموزان سطح استان داده می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، اظهار کرد: بصورت جدی پیگیر هستیم که بعد از سالیان سال استخر دانش آموزی زنجان را در صورت تامین اعتبار در دهه فجر سال جاری  را به بهره برداری برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه در کل استان  استخر دانش آموزی نداریم، افزود: در کل استان سه پروژه استخر دانش آموزی زنجان، ابهر و قیدار در در دست اجرا است که پیشرفت پروژه استخر زنجان بالای ۸۵ درصد است.

وی با بیان اینکه از ۱۳۵ پروژه در دست اجرای این اداره کل ۷۱ پروژه  بصورت خیری است، بیان کرد: این پروژه های در دست اجرا  شامل ۳۷۳ کلاس درس است که از این تعداد ۱۳۷ کلاس درس در تعهد خیرین است.

این مسئول در ادامه سخنان با بیان اینکه در سنوات گذشته در فصل تابستان طرح هجرت اجرا می شد، اذعان کرد: در سال جاری این طرح به نام شهید عجمیان در کل کشور هدف گذاری شده است که هدف از این طرح شاداب سازی محیط های آموزشی است.

اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته از محل تخصیص قیر رایگان یکصد و ۵ هزار مترمربع از مدارس سطح استان آسفالت ریزی شد، افرود: در سال جاری نیز ۱۰۵ هزار مترمربع آسفالت ریزی محوطه مدارس سطح استان  برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار که جز شهرهای بزرگ هستند متأسفانه تعدادی شهرک اقماری ایجاد شده فضای آموزشی دیده نشده است، اظهار کرد: طبق ماده ۱۸ قانون، شهرک های اقماری و مجتمع های در حال ایجاد و در دست بهره برداری مکلف به تامین فضای های آموزشی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه در شهرک های اقماری لکه های آموزشی دیده شده است ولی احداث نشده است،بیان کرد: نمونه آن در شهرک پونک است که عمده مجتمع های مسکونی احداث شده در این منطقه از مسکن مهر است.

اسلامی با بیان اینکه فضاهای آموزشی باید پیش از اسکان مردم در واحد های مسکونی احداث شود، گفت:  ۳ فضای آموزشی در کوی زیتون و ۲ فضا نیز در کوی زنگان آغاز شده است ولی این تعداد پاسخگوی جمعیت ساکن اقدام ملی را ندارد.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته به علت نبود مدرسه در شهرک آرا طبق رایزنی ها با سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک مدرسه ۱۲ کلاسه در این منطقه تعریف شد، خاطر نشان کرد: به علت نزدیکی به گسل موجود و مطالعات انجام شده مجبور به حذف یک طبقه از این فضا کردیم که یک مدرسه ۶ کلاسه در این منطقه احداث خواهد شد که در طی مراحل مناقصه قرار دارد.

وی با توجه به لکه گذاری های صورت گرفته برای فضای آموزشی در کوی ثمین گفت: متاسفانه این لکه گذاری ها روی گسل است که امکان احداث وجود ندارد.

این مسئول با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس قدیمی  استان نیاز به مقاوم سازی و تخریب و بازسازی دارد، افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات کمبود مدرسه در شهرکهای اقماری، اعتبارات به این موضوع تزریق می‌شود و هرروز بر سن مدارس قدیمی نیاز به مقاوم سازی و بازسازی افزوده می‌شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha