در صورت گرمازدگی با اورژانس تماس بگیرید/گرمازدگی می تواند کشنده باشد

مسئول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی سیرجان گفت: با توجه به شروع فصل گرما و احتمال گرمازدگی شهروندان در این زمان، لازم است؛ جهت پیشگیری موارد لازم را رعایت کنند. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سجاد شکوهیان افزود: گرمازدگی زمانی ظاهر می شود؛ که فرد، مدت زمان زیادی را در معرض نور آفتاب و یا دمای بالا قرار بگیرد و شدت آن بسته به میزان فعالیت بدنی، رطوبت از دست رفته و طول زمان قرار گرفتن در معرض گرما، می‌ تواند از خفیف تا بسیار شدید متغیر باشد.

وی ادامه داد: هرچند که گرمازدگی شیوع کمی دارد و قابل درمان است؛ اما در صورتی که درمان آن به تعویق بیافتد می تواند خطرآفرین و منجر به مرگ شود.

مسئول آموزش اورژانس سیرجان تصریح کرد: کودکان، افراد مسن، مادران باردار، افراد با سابقه بیماری قلبی، بیماری انسدادی مزمن ریه، دیابت، کم آبی، چاقی و افراد با محدودیت حرکتی در خطر بالای ابتلا به اختلالات ناشی از گرمازدگی هستند.

شکوهیان بیان کرد: بیمارانی که دچار گرمازدگی می شوند به علت مختل شدن مکانیسم تعریق و از دست دادن مقدار فراوان آب بدن، درجه حرارت بدن شان به شدت افزایش می یابد و در صورت عدم درمان، سطح هوشیاری فرد کاهش یافته و در مواردی منجر به مرگ فرد می شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که با فرد گرمازده روبرو شدید، در اولین اقدام بیمار را از محیط گرم خارج کرده و سپس با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

مسئول آموزش اورژانس سیرجان خاطر نشان کرد: خارج کردن لباس بیمار، خنک کردن محیط با کولر(نه در حدی که بیمار شروع به لرزیدن کند)، پوشاندن بیمار با ملحفه مرطوب و به پهلو خواباندن بیمارانی که تهوع داشته و یا بیهوش اند؛ از جمله اقدامات دیگری است که تاثیر بسزایی در درمان اولیه گرمازدگی خواهند داشت.

اورژانس سیرجان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha