تحریم‌های جدید علیه ایران در اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه سوئد در تداوم مواضع مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران از تصمیم شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا برای وضع نهمین بسته تحریمی علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)توبیاس بیلستروم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران مدعی شد: بسته تحریمی جدید برای این است که ما نشان دهیم نقض حقوق بشر در ایران توسط اتحادیه اروپا درک می‌شود و برای کمک به اوضاع تلاش خواهیم کرد.

نشست ماهانه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ساعاتی به ریاست جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه تشکیل خواهد شد. وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از آغاز اغتشاشات در ایران تاکنون ۸ بسته تحریمی به بهانه حمایت از مسائل حقوق بشری وضع کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران، رفتار مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی کشورمان را ادامه سیاست ناکارآمد رئیس جمهور سابق آمریکا خوانده که استاندارهای دوگانه و غیر واقع بینانه توام با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشری را اثبات می نماید.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تحرکات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha