تغییر ساعت کاری ادارات تاثیر مثبت بر ترافیک پایتخت داشته

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات، گفت: این موضوع باعث تغییر در الگوی ترافیکی شهر تهران و در نتیجه توزیع ترافیک در طول ساعات روز و البته کم حجم شدن تردد در ساعات پیک معمول ترافیک پایتخت شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در خصوص تاثیر تغییر ساعت فعالیت ادارات بر ترافیک تهران اظهار داشت: تغییر ساعت کاری ادارات باعث تغییر در الگوی ترافیکی شهر تهران و در نتیجه توزیع ترافیک در طول ساعات روز و البته کم حجم شدن تردد در ساعات پیک معمول ترافیک پایتخت شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: بررسی کارشناسان پلیس راهور تهران در تحلیل وضعیت تردد شهروندان تهرانی در طول هفته گذشته نشان از این دارد که با کاهش تردد دانش‌آموزان و اولیاء مدارس به دلیل پایان سال تحصیلی و روزهای پایانی امتحانات و همچنین تردد کارکنان و کارمندان ادارات مختلف در ساعات ابتدایی روز مدل ترافیک تهران شکلی جدید به خود گرفته است و این مسأله نشان از توزیع ترافیک در زمان‌های مختلف به خصوص ساعات ابتدایی و انتهایی روز _که معمولا شاهد ترافیک‌های سنگین بوده‌ایم_ شده است.

حمیدی با اشاره به ساعات حضور کارمندان در محل کار افزود: طبیعی است وقتی که کارکنان باید ساعت 6 صبح در محل کار خود حضور داشته باشند عملا خروج از منزل و مسیر مقصد مدیریتی متفاوت خواهد داشت و پر واضح است که زمان آغاز سفر تغییر کرده و این مسأله سبب شده بار ترافیکی در محورهای مختلف شهر که معمولا شاهد ترافیک‌های سنگینی در محورهای غربی و شرقی پایتخت به خصوص بزرگراه همت، علامه، لشگری و همچنین محورهای جنوبی مانند امام علی(ع ) و نواب و ... بوده‌ایم به ساعات ابتدایی روز تقسیم شده و شاهد آغاز شیب ملایم تردد از حوالی ساعت 5 صبح باشیم.

وی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد در شرایط فعلی با توجه به انعطاف ساعت کاری ادارات توزیع سفر بین ساعت 05:30 تا 08:30 رخ داده و این موضوع باعث شده است که شهروندان زمان کمتری را در معابر تهران سپری کنند و به همین ترتیب تغییر ساعات پایان ساعت کار مشاغل مختلف را نیز تغییر داده است و عملا توزیع ترافیک در ساعات عصرگاهی و شامگاهی نیز اتفاق می‌افتد.

سردار حمیدی در خصوص ترافیک ساعات میانی روز اعلام کرد: تردید نکنید ترافیک ساعات ابتدایی و انتهایی هر روز تأثیر خود را بر ساعات میانی نیز گذاشته و شرایط فعلی متأثر از تغییر ساعت کار ادارات باعث شده است در ساعات میانی روز هم به جزء استثنائات که به حوادث و تصادفات مرتبط است شاهد ترافیکی روان و همراه با آرامش در شهر باشیم؛ البته باید یادآوری کنم تغییر وضعیت ترافیک متأثر از تغییر ساعات کار ادارات به تحقیق و بررسی علمی و تجربی بیشتری نیاز دارد که لازم است آن را همراه با کارشناسان پلیس راهور در حوزه‌های مختلف در طول یک ماه بر اساس حوادث، اتفاقات و البته مناسبت‌های مختلف تقویم، بررسی و نتیجه آن را منعکس کنیم.

سردار حمیدی گفت: به هرحال با توجه به اینکه یکی از راهکارهای جلوگیری از تراکم سنگین ترافیک در معابر شهری مانند تهران، توزیع سفر در ساعت‌های مختلف روز است اگر شروع به کار مشاغل مختلف اعم از بانک‌ها و دیگر کارکنان بخش‌های دولتی، خصوصی و ... با قواعدی مشخص تقسیم شود می‌توان امیدوار بود وضعیت ترافیکی شرایطی مطلوب به خود بگیرد و همشهریان بتوانند با مدیریت زمان مسیر مبداء تا مقصد را با آرامش طی کنند.

منبع:راهبرد معاصر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha