آغاز نخستین رویداد خودرویی کشور در سال  ۱۴۰۲  در شیراز

بیستمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته در شیراز توسط مدیرکل صمت فارس گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،یستمین نمایشگاه بین المللی خودروهای سواری و سنگین شیراز با حضور مرتضی شریفی مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ، حمید رضا ایزدی مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان فارس ، محسن نهاوندی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس و سایر خودرو سازان و تولید کنندگان و با مشارکت اکثر شرکت های خودروسازی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی شیراز- گلستان آغاز به کار کرد.

بیستمین نمایشگاه خودرو شیراز در مساحت ۱۵ هزار متری سالن‌های حافظ، نرگس، سرو، بهار، ملاصدرا و اردیبهشت در حال برگزاری است.برگزاری این نمایشگاه، محل مناسبی برای معرفی جدیدترین محصولات شرکت ها خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۱۰ رونمایی از خودروهای جدید برنامه‌ریزی شده است که از تعدادی خودروهای جدید توسط مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ، مدیرکل صمت فارس و سایر مسوولین رونمایی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در جریان بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته با تاکید بر توسعه کمی ، کیفی ، عمق بخشی به ساخت داخل و توسعه صنعت قطعه سازی در راستای تحقق اهداف عالی در تولید خودروی با کیفیت ملی و رشد اقتصادی گفت :در شیراز ۳ تولید کننده خودرو ازجمله ایران خودرو تولید پژو پارس، شایان دیزل تولید کامیون های کشنده ( طرح توسعه هم دارد )در حال تولید و فعالیت هستند وشرکت بونیز خودرو یک واحد تولید کامیون در دوکوهک در آینده نزدیک به جرگه صنعت تولید خودرو خواهد پیوست.

حمیدرضا ایزدی به استراتژی رقابت پذیر کردن صنعت قطعه سازی خودرو همچنین قیمت، کیفیت و توجه به درخواست های مشتریان و حداقل سهم ۲۰ درصدی قطعه سازان داخلی براساس سیاست وزارت صمت در صنعت خودرو اشاره نمود وافزود : صنعت قطعه و قالب‌سازی استان فارس از ظرفیت بالایی برخوردار است و فارس قطب قالب‌سازی کشور به شمار می‌آید ومی‌تواند ظرفیت مورد نیاز زنجیره ارزش در صنعت خودرو و تامین سایر ظرفیت‌های مورد نظر داخلی را برآورده کنددراین راستا الگوبرداری و استفاده از تجربیات قطعه‌سازان جهان و بهره‌مندی از علم و تکنولوژی روز دنیا در داخلی‌سازی با روش‌های نوین در این صنعت موثر است.

ایزدی اضافه کرد: نمایشگاه خودرو علاوه بر رونق صنعت خودرو در فارس باعث می شود تا خودرو سازان با قطعه سازان داخلی بیش از پیش آشنا شده و وسفارشهای خود را به این قطعه سازان بدهند که اداره کل صمت این حوزه را جهت توسعه طرحهای بیشتر نیز حمایت می کند.

وی در خصوص رونمایی از خودروها ی جدید در نمایشگاه اظهار داشت : خودروهایی که رونمایی می‌شوند غالبا تولید داخل با بهره مندی از تکنولوژی و استاندارهای روز جهانی هستند و این نشان از موفقیت متخصصان و تولیدکنندگان داخلی در این عرصه مهم است. این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ خردادماه آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد. بازدید از این نمایشگاه برای مخاطبان ساعات ۱۶ تا ۲۲ امکان‌پذیر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha