تزریق منابع بانکی در استان کرمان رو به کاهش است

استاندار کرمان با اشاره به کاهش تزریق منابع بانکی در استان گفت: این در حالی است که بخش‌ هایی از جامعه مانند تولید را نمی‌ توان رها کرد و اگر سرمایه در گردش نداشته باشند دچار چالش می‌ شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار صبح امروز ۲۱ خرداد ماه در شورای هماهنگی بانک‌ های استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار داشت: توسعه و سرمایه‌ گذار در کشور ما بانک‌ محور است و اگر منابع بانک نباشد، سرمایه‌ گذاری اتفاق نمی‌ افتد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه و سایر حوزه‌ ها و روش‌ ها برای سرمایه‌ گذاری در ایران غریب است، نقش بانک‌ ها در توسعه اقتصادی را غیرقابل انکار دانست و گفت: این در حالی‌ است که تزریق نقدینگی به تورم دامن می‌زند.

استاندار کرمان ادامه داد: در کشوری مثل ایران اگر بانک‌ ها نقدینگی را قطع کنند، تولید آسیب می‌ بیند. تولید یک اصل است و باید آن را حفظ کنیم و نقدینگی به سمت تولید برود.

فداکار تصریح کرد: تزریق منابع بانکی به‌ شدت کاهش پیدا کرده در شرایطی که بخش‌ هایی از جامعه مانند تولید را نمی‌ توان رها کرد و اگر سرمایه در گردش نداشته باشند دچار چالش می‌ شوند.

وی با بیان اینکه کنترل تورم باید به‌ گونه‌ ای باشد که تولید آسیب نبیند، ابراز داشت: بخشی از منابع بانک‌ ها در استان ناشی از منابع شرکت‌ هاست، اما برخی از این منابع در بعضی از شعبه‌ هایی است که توزیع مناسب وجود ندارد.

استاندار کرمان اظهار داشت: بعضی از گروه‌ ها مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) اشتغالزا هستند و از سویی جزء مجموعه‌ های کم‌ برخوردار هستند و منابع دیگری ندارند و بانک‌ ها باید کمک کنند تا کار به ‌صورت جدی پیش رود.

فداکار خطاب به مدیران بانک‌ ها در استان کرمان تاکید کرد: از سازمان‌ های مرکزی مطالبه کنید؛ تا ظرفیت استان افزایش یابد و کار را پیش ببریم و مردم بتوانند از منابع بانک‌ ها استفاده کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز با معرفی عبدالله آبسواران به ‌عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی بانک‌ های استان کرمان از تشکیل تیم اقتصادی استان کرمان خبر داد و بیان کرد: بانک‌ ها و دستگاه‌ های اجرایی در تیم اقتصادی کرمان حضور دارند و صنایع نیز وارد این تیم می‌ شوند.

امیر حسن زاده با اشاره به نامگذاری سال «مهار تورم، رشد تولید»، بانک‌ ها را در رشد تولید موث دانست و ابراز داشت: نماینده بانک مرکزی و ناظر پولی در استان کرمان مستقر شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال خانگی و خرد با شعار سال همخوانی دارد، اظهار داشت: از سیستم بانکی می‌ خواهیم؛ تسهیلات را در این بخش اختصاص دهند، زیرا طرح‌ ها آماده است و با کمبود زمان مواجه هستیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان نیز از ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی در استان طی سال گذشته سخن گفت و بیان کرد: اعتبار اشتغال کمیته امداد برابر با یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود، که ۸۴ درصد آن محقق شد.

ناصر عسکری بیان داشت: طی سال جاری نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال به استان کرمان اختصاص می‌ یابد و تاکنون یک‌ هزار و ۴۲ میلیارد تومان به تعدادی از بانک‌ ها اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل مردم در بحث ودیعه مسکن است، خاطرنشان کرد: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای ودیعه مسکن اختصاص داده شده و از بانک‌ ها می‌ خواهیم که کار را تسهیل کنند تا زنان سرپرست‌خانوار با مشکل مواجه نشوند.

استانداری کرمان

اتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha