استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای رشد تولید و اشتغال در جنوب کرمان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با بیان اینکه افزایش اشتغال و تولید از برنامه های مهم این اداره کل است، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از همه ظرفیت های قانونی برای افزایش رشد تولید و افزایش اشتغال استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مسلم مروجی فرد در حاشیه بازدید از کارگاه آموزش فرش دستباف در جیرفت، داشتن مهارت و تخصص را مهمترین نیاز پاسخ به درخواست اشتغال در جنوب کرمان برشمرد و اظهار داشت: در جنوب کرمان و با وجود فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جوانان در قالب معادن، صنایع معدنی و کارخانه های متعدد صنعتی، متاسفانه کمبود نیروی کار ماهر، به عنوان مشکل بزرگی برای صنایع معدنی، معادن و کارخانه های صنعتی در تامین نیروی متخصص محسوب می شود.

وی افزود: اداره کل صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان از یک سو با توجه به مقوله مهم تامین نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز صنایع و معادن، آموزش جوانان جویای کار و علاقه مند به کار در صنایع معدنی و معادن را از طریق ایمیدرو در دستور کار خود قرار داد و از سوی دیگر باتوجه به تاکید دولت مردمی آیت الله رئیسی بر گسترش مشاغل خانگی، آموزش گوهر سنگ و آموزش فرش دستباف را به صورت رایگان در جنوب کرمان آغاز نموده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه این دوره های آموزش فرش با همکاری مرکز ملی فرش در دو سطح دوره مقدماتی ویژه علاقه مندان به فرش دستباف و دوره ارتقاء مهارت قالی بافی ویژه بافندگان فرش دستباف، برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: آموزش دوره ارتقاء مهارت قالی بافی ویژه بافندگان فرش دستباف دهه اول اردیبهشت ماه در بخش اسفندقه شهرستان جیرفت برگزار شد و دوره مقدماتی فرش دستباف در بخش مرکزی شهرستان جیرفت نیز در حال برگزاری است.

مروجی فرد خاطر نشان کرد: آموزش دوره های فرش دستباف ویژه شهرستان های جنوبی نیز با مرکزیت شهرستان کهنوج برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش اشتغال و تولید از برنامه های مهم این اداره کل است، تاکید کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از همه ظرفیت های قانونی نظیر گسترش و توسعه مشاغل خانگی، آموزش و تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز صنایع معدنی و معادن، تشویق و ترغیب سرمایه گذار با حذف بروکراسی اداری و... برای افزایش رشد تولید و افزایش اشتغال که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هست؛ استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha