همایش تجلیل از ۴۰ مامای نمونه کشوری در کرمان برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما، با حضور ۴۰ مامای نمونه کشوری، دانشگاهی، مراکز بهداشتی درمانی، خصوصی و دولتی در محل تالار بیمارستان شفای کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آئین جشن روز ماما با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مریم السادات طباطبایی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و مسئولان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم، بیان کرد: دین اسلام نه دین مردانه است و نه دین زنانه است، بلکه دین انسانیت است و هرکس در انسانیت قوی تر عمل کند در پیشگاه خداوند اجر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: حرفه مامایی تعامل در امر مهم تولد یک انسان است و این شغل، شغل بزرگی است، به دلیل اینکه انسان موضوع این حرفه است و بنابراین حرفه مامایی در نزد خداوند جایگاه والایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سه مولفه وسعت جغرافیایی، حاکمیت و جمعیت را مولفه های قدرت یک کشور عنوان و بیان کرد: در یک کشور هر چه جمعیتش بیشتر باشد، آن کشور اقتدارش در رده های بالایی قرار دارد، بنابراین لازم است که همه در زمینه افزایش جمعیت اطلاع رسانی و آگاه سازی نمایند.

همایش تجلیل از ۴۰ مامای نمونه کشوری در کرمان برگزار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه بحث مامایی از بدو خلقت انسان همراه انسان بوده و خواهد بود، گفت: کار ماما فقط به دنیا آوردن نیست، بلکه مراقبت های قبل بارداری، حین بارداری و بعد از زایمان نیز شامل می شود.

دکتر مهدی احمدی نژاد افزایش سطح علمی، درایت و دوره های تحصیلی را از موارد لازمه حرفه مامایی عنوان و اظهار کرد: برای افزایش مهارت گروه مامایی قرار است مرکز زایمان طبیعی و فیزیولوژیک راه اندازی شود تا آموزش های لازم برای گروه مامایی به صورت مستقل و جدا از گروه متخصصان انجام شود.

به گفته وی تعرفه مامایی از امسال اجرایی می شود.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد جوانی جمعیت، اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی کشور ژاپن دچار مشکل حفره جمعیتی شده است و اگر ما در ایران سیاست های جمعیتی را اجرا نکنیم ما نیز در آینده دچار حفره جمعیتی خواهیم شد.

دکتر احمدی نژاد، اضافه کرد: برای مبارزه با حفره جمعیتی می بایست تیم های درمانی و آموزشی در سطح کشور ایجاد شوند تا برای ازدواج، باروری و فرزندآوری نگرش جامعه را تغییر دهند.

همایش تجلیل از ۴۰ مامای نمونه کشوری در کرمان برگزار شد

دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: علی رغم همه گرفتاری ها در کشور در ارتقای شاخص سلامت جزو اولین ها هستیم.

دکتر پرداختی رئیس سازمان نظام پزشکی کرمان نیز از برگزاری دوره آموزشی برای ماماها خبر داد.

معاون درمان دانشگاه نیز در این آیین ضمن گرامی داشت روز جهانی ماما، از زحمات تلاش های ماماها قدردانی کرد.

دکتر بیژن احمدی با اشاره به آیات قرآن کریم در رابطه با فرزندآوری و حمایت از مادر، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بر فرزندآوری تاکید دارند.

وی ادامه داد: در راستای سیاست های افزایش جمعیت قرارگاهی ایجاد شده و در این راستا خدمات مناسبی از جمله درمان ناباروی، حمایت از مادران باردار، مرخصی تشویقی برای مادران باردار در نظر گرفته شده است.

همایش تجلیل از ۴۰ مامای نمونه کشوری در کرمان برگزار شد

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha