آغاز طرح جمع آوری متکدیان در شهرستان سیرجان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان با اشاره به تشکیل اکیپ ویژه در راستای اجرای طرح جمع آوری متکدیان در این شهرستان، گفت: این طرح در راستای مطالبات شهروندان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی قدیمی گفت: با توجه به مطالبات مردمی و در راستای طرح جمع آوری متکدیان؛ اکیپ ویژه ای در شهرستان جهت این امر تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به مفاد مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی و جرم انگاری قانونی در خصوص تکدی گری و به کار گماردن افراد صغیر یا افراد دیگر جهت تکدی گری، در راستای سالم‌ سازی چهره شهر برابر مقررات با متکدیان برخورد می‌ شود

دادستان سیرجان بیان کرد: در همین راستا تعداد ١٤ نفر که در سطح شهر سیرجان اقدام به تکدی گری می‌ کردند جمع آوری، ساماندهی و تحویل بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی شدند و تعدادی از این افراد که اطفال را وسیله تکدی گری قرار می‌ دادند به موجب قانون به زندان معرفی شدند.

قدیمی با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان سطح شهر استحقاق دریافت کمک مالی را ندارند تاکید کرد: باید آمار دقیق متکدیان، مشخص و افراد نیازمند واقعی بین آنان به نهادهای حمایتی و مراکز نیکوکاری فعال معرفی شوند.

دادستان سیرجان خاطرنشان کرد: اغلب متکدیان جمع آوری شده مربوط به اتباع بیگانه غیرمجاز و شهرها و استان‌های مجاور بوده که از احساسات شهروندان سوء استفاده کرده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی داشتند، لذا اجازه نمی‌ دهیم فرد یا افرادی با سوء استفاده از اعتماد عمومی و عطوفت مردم، موجب ایجاد بی‌ نظمی در جامعه شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha