تمامی ادارات و دستگاه ها بایستی در امر ارتقای سلامت جامعه دخیل باشند

فرماندار زنجان  تأکید کرد: تمامی ادارات و دستگاه ها در هفته سلامت بایستی در امر ارتقای سلامت جامعه دخیل باشند و صرفا محدود به هفته سلامت نباشند بلکه به صورت کاملا عملیاتی و کاربردی در تمام مقاطع سال اجرا شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ، پرویز خالقی با اشاره به برگزاری برنامه های هفته سلامت در شهرستان زنجان، اظهار کرد: هفته سلامت همه ساله از نهم الی پانزدهم اردیبهشت ماه است که برنامه های متنوعی در این ایام در شهرستان زنجان پیش بینی شده است.

وی افزود: برنامه های گرامیداشت هفته سلامت بر پایه 7 محور برنامه متنوع، خلاقانه و کاربردی در استان برنامه ریزی شده است‌

فرماندار زنجان ضمن تأکید بر اینکه تمامی ادارات و دستگاه ها بایستی در امر ارتقای سلامت جامعه دخیل باشند و این مهم به صورت فرابخشی دنبال گردد، بیان کرد: برنامه های هفته سلامت نباید صرفاً به برهه ای از سال محدود گردد بلکه بایستی به صورت کاملا عملیاتی و کاربردی در تمام مقاطع سال صورت گیرد.

خالقی اظهار داشت: اگر امروزه در زمینه بهداشت افراد و راهکارهای پیشگیرانه اعم از غربالگری فشار خون، مرض قند و ... سرمایه گذاری کنیم، خواهیم توانست جامعه را از بسیاری از هزینه های هنگفت مربوط به درمان بیماریهای صعب العلاج در امان نگه داریم.

وی همچنین برگزاری دوره های آموزشی به جوامع هدف مختلف نظیر کارکنان ادارات، دانش آموزان و ... در زمینه مباحث پزشکی، کمک های اولیه، ایمنی و ... را از متولیان مربوطه امر خواستار شد و تأکید کرد تا ارگانهای مربوطه بخشی از برنامه های عملیاتی خود را لزوما بر این محور پایه ریزی نمایند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha