هوش مصنوعی آینده شغلی خوانندگان موسیقی را تهدید می‌کند!

یک کاربر فضای مجازی با استفاده از هوش مصنوعی آهنگی جعلی از دو خواننده مشهور تولید کرده است که سبب شده تا نیمه ترسناک هوش مصنوعی بار دیگر مورد توجه مردم جهان قرار بگیرد!

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)

چندروز پیش آهنگی از دریک و ویکند در فضای مجازی به نام Heart on my sleeve منتشر شد و مورد توجه طرفداران آن‌ها قرار گرفت که حالا مشخص شده به آن‌ها تعلق ندارد!

بعد از انتشار این آهنگ، دو خواننده مورد اشاره اعلام کردند که چنین قطعه‌ای به بازار نکردند! بررسی‌های بعدی نشان داد که آهنگ برجسته شده در فضای مجازی توسط یک کاربر فضای مجازی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و الگوگیری از قطعات گذشته آن‌ها ساخته شده است!

آهنگ تقلبی در یک حسابی تیک‌تاکی توانست ۸ میلیون بازدید دریافت کند! ۱۸.۹ میلیون نفر هم در توئیتر آمریکایی این آهنگ را مشاهده کردند! نکته عجیب کیفیت بسیار مطلوب آهنگ جعلی مورد اشاره است که بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد که هوش مصنوعی تهدیدات بالقوه زیادی برای جوامع انسانی دارد که نیازمند تدبیری به موقع است.

کیفیت و تماشای بالای موزیک جعلی مذکور سبب شد تا در اسپاتیفای و اپل موزیک نیز آن را اشتراک‌گذاری کنند!.

جعل، عدم رعایت کپی رایت، گمراه شدن کاربران و ایجاد خطر برای آینده شغلی این دو خواننده از تولید محتوای جعل عمیق‌ مذکور فقط بخشی از مشکلاتی است که گسترش ترسناک محتوای دیپ‌فیک می‌تواند برای بشر به دنبال داشته باشد.

منبع:برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha