توزیع نامتوازن ظرفیت‌ ها در شمال و جنوب کرمان، آمارها را متفاوت کرده است

استاندار کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، با بیان این مطلب که درآمد سرانه رابطه مستقیمی با هزینه‌ های زندگی دارد، ابراز داشت: توزیع نامتوازن ظرفیت‌ ها در شمال و جنوب استان، آمارها و نسبت‌های استان را متفاوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ چهارمین نشست خبری محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با حضور اصحاب رسانه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ با حضور معاونان سیاسی و عمرانی و سرپرست معاونت اقتصادی استاندار برگزار گردید.

پیش‌ بینی افزایش ۴۰ درصدی محصول پسته استان کرمان در سال جاری

فداکار؛ در این نشست با اشاره به وضعیت سرمازدگی پسته، گفت: امسال پسته دچار سرمازدگی نشده است؛ از طرف دیگر اطلاع‌ رسانی به موقع و فعالیت‌ های خوبی جهت پیشگیری از سرمازدگی انجام شده و در این زمینه بیش از یک میلیون لیتر گازوئیل در میان کشاورزان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان کمتر از ۱۰ درصد سرمازدگی باغ‌ های پسته داشته‌ ایم، اما در مجموع به لطف خدا و پیشگیری‌ هایی که انجام شد؛ در استان سرمازدگی محصولات پسته را نداشته‌ ایم.

استاندار کرمان، ضمن پیش‌ بینی افزایش ۴۰ درصدی محصول پسته در سال جاری، عنوان کرد: سرمازدگی، کمبود آب و افزایش تولید پسته در سایر مناطق، جایگاه پسته استان را تحت‌ الشعاع قرار می‌ دهد.

در خصوص حجاب تذکرات لسانی به افراد داده می‌ شود

فداکار؛ بیان داشت: قرار نیست بگیر و ببندی برای حجاب باشد، در خصوص حجاب تذکرات لسانی به افراد داده می‌ شود، بخش زیادی از افرادی که حجاب را برداشته‌ اند؛ کاهل هستند و عده قلیلی با برنامه‌ ریزی می‌ آیند، که با حساب و کتاب با آنها برخورد می‌ شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ظرفیت منطقه ساردوئیه جیرفت، ابراز داشت: ساردوئیه ظرفیت گردشگری خوبی دارد و از استان‌های دیگر نیز وارد این منطقه می‌ شوند، همچنین دارای ظرفیت‌ های معدنی خوبی است؛ اما مشکل آنان، تامین برق است که در حال پیگیری جهت رفع مشکل هستیم.

جازموریان، هشتمین شهرستان‌ جنوب استان کرمان شد

استاندار کرمان؛ در خصوص استان شدن جنوب کرمان گفت: در دولت مصوب شده است که جنوب کرمان، استان شود، اما در ادامه موضوع باید در مجلس مصوب و در نهایت اجرایی شود، از طرف دیگر شهرستان جازموریان نیز به عنوان هشتمین شهرستان‌ به جنوب استان اضافه شده است.

فداکار؛ با اشاره به اینکه اجرای فاضلاب نیازمند سرمایه‌ گذاری طولانی مدت است و باید شرکت‌ های بزرگ پای کار بیایند، عنوان کرد: در رفسنجان نیز برای اجرای فاضلاب، شهرداری آماده همکاری است، اما شرکت‌ های بزرگ باید مساعدت کنند. اگر این طرح اجرا شود، حدود ۷۰۰ لیتر آب بر ثانیه عملیاتی می‌ شود، که می‌ تواند مشکل آب همه صنایع را برطرف کند.

وی؛ با بیان این مطلب که آمار و تحلیل دقیق، بسیار مهم است، تصریح کرد: اختلافی در ارائه آمار تصادفات وجود ندارد، بلکه پلیس آمار در صحنه و اورژانس آمار بیمارستان را اعلام می‌ کند.

آغاز تامین آب شرب شهرستان‌ های جیرفت و عنبرآباد

استاندار کرمان؛ با اشاره به اینکه استان کرمان در سال جاری جزء استان‌ های با نرخ کاهش فوتی و تصادفات بوده است، تصریح کرد: در حوزه تصادفات درون شهری ۵۳ درصد و در زمینه فوتی درون شهری ۵۶ درصد کاهش داشته‌ ایم، همچنین در زمینه تصادفات برون شهری ۳۴ درصد و فوتی برون شهری ۳۷ درصد کاهش داشته‌ ایم.

فداکار، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیون ورودی و خروجی تردد در استان را داشته‌ ایم، که نسبت به بسیاری از استان‌ ها کاهش تصادفات و فوتی را ثبت کرده‌ ایم.

وی با بیان این مطلب که تامین آب شرب شهرستان‌ های جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت شروع شده است، ابراز داشت: تامین آب در ۵ شهرستان‌ های جنوبی امکان‌ پذیر است، اما زیرساخت‌ های لازم باید تامین شود.

استاندار کرمان؛ عنوان کرد: مشکل آب ۳۵ روستا در رمشک برطرف و ابلاغ‌ های خوبی توسط وزیر نیرو انجام شده است.

فداکار، افزود: جاده بافت مشکل‌ آفرین شده است، اما طرح آن مشخص و آماده است؛ که امیدواریم با اعتباراتی که قرار است تزریق شود، مشکل آن حل شود.

توزیع نامتوازن ظرفیت‌ ها در شمال و جنوب کرمان، آمارها را متفاوت کرده است

مرکز استان کرمان حدود ۴۰ هزار حاشیه‌ نشین دارد

وی؛ با بیان این مطلب که درآمد سرانه رابطه مستقیمی با هزینه‌ های زندگی دارد، ابراز داشت: توزیع نامتوازن ظرفیت‌ ها در شمال و جنوب استان، آمارها و نسبت‌ های استان را متفاوت کرده است؛ که امیدواریم با وجود معادن و ظرفیت‌ هایی که در جنوب راه‌ اندازی می‌شود، شاهد بهبود رتبه استان باشیم.

استاندار کرمان؛ با اشاره به اینکه مرکز استان کرمان حدود ۴۰ هزار حاشیه‌ نشین دارد، که نسبت‌ ها و رتبه مرکز استان را متفاوت کرده است، عنوان کرد: مشکل اساسی که وجود دارد و عمدتا فرهنگی هم است، عدم همکاری با سرمایه‌ گذاران در استان است که باید چاره‌ اندیشی و تسهیل شود.

فداکار، با بیان این مطلب که حدود ۲۰ سال پیش منطقه ویژه اقتصادی جازموریان مصوب شده، اما کار چندانی انجام نشده است، افزود: در ادامه قرار بر همکاری و تشکیل یک شرکت بود، که یکسری موانع حقوقی برای شرکت پیش آمده است، به دنبال رفع مشکل هستیم تا روند اجرای منطقه ویژه اقتصادی جازموریان به سرانجام برسد.

زمین نهضت ملی مسکن در کرمان تامین شده است

وی با اشاره به وضعیت نهصت ملی مسکن در استان کرمان، تصریح کرد: خوشبختانه مشکل تامین زمین در استان برطرف شده و در این زمینه چالشی وجود ندارد، لذا حدود ۳ هزار هکتار زمین در استان تامین شده است.

استاندار کرمان، با بیان این مطلب که نرخ تورم در استان یزد نسبت به کرمان بالاتر است، عنوان کرد: در برخی از شهرهای استان قیمت مسکن به دلیل تقاضای زیاد، بالا است از طرف دیگر عدم تولید برخی مصالح در استان موجب افزایش هزینه‌ ها شده است.

فداکار اظهار کرد: عدم وجود سرمایه‌ گذار و دسترسی سخت به مکان‌ های توریستی بر رونق گردشگری استان تاثیرگذار است، اما باید پذیرفت که زیرساخت‌ های استان در حوزه گردشگری مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: انجام مولدسازی برای تکمیل پروژه‌ های نیمه تمام است و برای اجرای آن یکسری اصلاحاتی انجام و کار شروع شده است، لذا دستگاه‌ های دولتی در حال معرفی املاک خود هستند.

بالگرد هلال‌ احمر کرمان جایگزین شد

استاندار کرمان، با اشاره به حادثه سقوط بالگرد وزیر ورزش در بافت با اعلام اینکه بالگرد جایگزین وارد استان شده است، خاطرنشان کرد: دفتر اجتماعی استانداری در خصوص آسیب‌ های اجتماعی برنامه مفصلی دارد و به دنبال تبیین و اجرا کردن برنامه‌ های اثرگذار اجتماعی است.

فداکار، افزود: با پیگیری های مکرر، بالگرد هلال احمر طی روزهای گذشته جایگزین بالگردی شد؛ که اخیرا سقوط کرد و علت حادثه نیز همچنان در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: نتیجه بررسی تیم تخصصی و کارشناسی در مورد حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان پس از تکمیل، اطلاع رسانی می شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در بافت که یک تن نیز در این حادثه جان باخت، به علت نقص فنی بوده و سقوط نبوده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha