عیدانه دستگاه قضا به مددجویان زندان های استان کرمان/ مرخصی یک هفته ای مددجویان زندانی بمناسبت عید فطر

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: به مناسبت عید سعید فطر، مددجویان واجد شرایط زندان‌ های استان می‌ توانند با تودیع وثیقه به مرخصی یک هفته‌ ای رفته و ایام مبارک عید را در کنار خانواده خود سپری کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه ۲۹ فروردین ماه در آیین ضیافت افطاری ویژه زندانیان و خانواده آنان که در محل زندان مرکزی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: در این راستا به نحوی اقدام می‌ شود که مددجویان واجد شرایط شب عید فطر را در کنار خانواده های خود باشند.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان آیین افطاری ویژه زندانیان و خانواده های آنان، بیان کرد: در سال گذشته عفو معیاری رهبر معظم انقلاب همراه با سراسر کشور در استان کرمان اعمال شد و در مجموع ۴ هزار نفر از زندانیان استان مشمول عفو رهبری قرار گرفته، یا آزاد شده و یا مشمول تقلیل مجازات قرار گرفتند.

عالی ترین مقام قصایی استان کرمان، تصریح کرد: در استان کرمان نیز حدود ۲ هزار نفر به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند و ۲ هزار نفر هم از تخفیف مجازات بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: در نظام اسلامی نگاه ویژه ای به زندانیان وجود دارد و این قشر از خدمات فرهنگی، آموزشی، ورزشی و … بهره مند هستند.

وی عنوان کرد: در نظام اسلامی سیاست زندانبانی، انتقام گیری نیست و اگر فردی بر طبق موازین دینی، اسلامی و قانونی باید مجازات شود، هیچگاه نگاه انتقام جویانه به این موضوع وجود ندارد و نگاه موجود، تربیتی است.

نماینده قوه قضائیه در استان کرمان، اظهار کرد: بر اساس نگاه موجود در مجموعه زندانبانی کشور، مددجوی زندان باید در مجموعه‌ ای قرار بگیرد، که از نظر اخلاقی و رفتاری مورد آموزش قرار گیرد، تا در نهایت بتواند به زندگی سعادتمندانه اجتماعی و فردی خود بازگردد.

شایان ذکر است؛ در آیین ضیافت افطاری ویژه زندانیان و خانواده‌ های آنها، تعداد ۱۷۰ نفر از مددجویان فعال در گروه های دارالقرآن، هنری فرهنگی، ورزشی به همراه ۷۵۵ نفر از اعضای خانواده‌شان حضور داشتند.

همچنین در این مراسم از مددجویان برتر در حوزه‌ های فرهنگی، قرآنی، هنری و … تقدیر و هدایایی نیز به خانواده زندانیان اعطا شد.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha