طلب شهادت و نعمات دنیوی از دعاهای ماه رمضان است

یک کارشناس مذهبی طلب شهادت و نعمت‌های دنیوی را از دعاهایی دانست که در ماه رمضان از خداوند می‌خواهیم و در ادامه رهایی از جهنم و ورود به بهشت را طلب می‌کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،علی اصغر شریک‌لو با اشاره به این که دعا برنامه‌ای عمومی است برای همه کسانی که می‌خواهند با خداوند به راز و نیاز بپردازند که پاک ترین نحوه برقراری ارتباط انسان با خالق مهربان نیز همین دعاست، اظهار کرد: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید من دعای نیایشگر را زمانی که مرا می‌خواند پاسخ می‌گویم و باید به من ایمان بیاورند تا راه کمال را بپویند.

وی ادامه داد: بخشی از افراد از رسول الله(ص)پرسیده بودند چگونه باید خدا را به خود بخوانیم؟ آیا او به ما نزدیک است و باید آهسته بخوانیم و یا این که دور است و باید او را فریاد بزنیم؟

آیه‌ای در پاسخ به آن‌ها نازل شد و خداوند فرمود ما به انسان از رگ گردن نزدیک تریم و هفت مرتبه به ذات خود اشاره می‌کند و نهایت نزدیکی به انسان را نشان می‌دهد.

شریک‌لو ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید بنده‌های من از من خواستند و مدام ما را به خود اتصال می‌دهند و لذا فرموده‌اند که در دعا کردن اصرار داشته باشیم و حاجات خود را نام ببریم؛ خاصه در ساعات سحر ماه رمضان و در زمان افطار کردن گریه و تزرع داشته باشیم و صلوات قبل از دعا فراموش نشود.

وی درباره ویژگی‌های دعا هم گفت: دعا باید با امید و عشق و رغبت و خالصانه و همراه با تزرع و ندا و خواندن خداوند باشد.

شریک‌لو افزود: در برخی آیات آمده است خدا به کسانی که ایمان و عمل صالح دارند، پاسخ می‌دهد و نکات فراوانی هم در باب آداب دعا وجود دارد.

این کارشناس مسائل مذهبی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تاکید کرد: اولین دعایی که در ماه رمضان برای ما وارد شده است، طلب آمرزش است و ان شاالله خداوند ما را جزو آمرزیدگان این ماه قرار دهد. طلب زیارت خانه خدا و قبر شریف پیامبر(ص) نیز از دیگر ادعیه ماه رمضان است.

به گفته شریک‌لو طلب شهادت نیز از دیگر دعاهایی است که در ماه رمضان از خداوند می‌خواهیم و در ادامه رهایی از جهنم و ورود به بهشت را طلب می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha