اجرای طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک در استان کرمان 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز از امروز ۲۸ فروردین ماه در سراسر استان اجرا خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ" اسماعیل خوشوقت"بیان کرد: پلاک، مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه، مالک و ثبت تخلفات می باشد از این رو ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی، آیین نامه راهور و جدول تخلفات رانندگی تعیین شده است.

وی افزود: در پی توسعه سامانه های هوشمند ثبت تخلفات، برخی از رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون‌گریز با انجام تخلفاتی همچون مخدوش نمودن پلاک، پوشش پلاک، پلاک تقلبی، تغییر ارقام پلاک، نصب اشیاء روی پلاک و دیگر موارد به ویژه در موتورسیکلت ها علاوه بر ایجاد بی نظمی در ترافیک، اقدام به بی قانونی می کنند، که لازم است پلیس با آنان برخورد کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: به همین منظور ، پلیس راهور استان کرمان، طرح برخورد با تخلفات پلاک های دستکاری شده، مخدوش شده، پلاک ناخوانا، تقلبی و وسایل نقلیه فاقد پلاک را در دستور کار قرار داده است و طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز از امروز ۲۸ فروردین ماه در سراسر استان اجرا خواهد شد.

سرهنگ خوشوقت بیان کرد: این طرح با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز از امروز در سراسر استان اجرا خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه دستکاری پلاک و یا مخدوش نمودن آن برابر ماده ۷۲۰ مجازات اسلامی جرم انگاری شده است، خاطرنشان کرد: برابر این ماده قانونی، متخلفین از این قانون به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می شوند.

پلیس کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha