مراکز انتقال خون از افطار تا سحر پذیرای اهداکنندگان است

بشیر حاج بیگی با اعلام اینکه تمامی مراکز انتقال خون در سراسر کشور از بعد افطار تا پاسی از شب باز هستند گفت: افراد به ویژه کسانی که گروه‌های خونی منفی دارند حتماً برای اهدای خون حضور پیدا کنند و به صف اهداکنندگان بپیوندند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر بشیر حاج بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور درباره فعالیت پایگاه‌های انتقال خون کشور در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است و مختص به یک زمان خاص نیست.

وی افزود: همه ساله با حلول ماه مبارک رمضان میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون برای انتقال خون کمتر می‌شود و به همین دلیل تمامی مراکز انتقال خون در سراسر کشور بعد از افطار باز هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع در رأس فعالیت‌های سازمان انتقال خون قرار دارد خاطرنشان کرد: افتخار بزرگ ایرانیان این است که از زمان تأسیس سازمان انتقال خون در سال ۱۳۵۳ تا به الان اهدای خون از مرز ۶۲ میلیون واحد گذشته و این آمار بسیار بالاست.

حاج بیگی با اشاره به اینکه بیشترین میزان اهدای خون در منطقه مدیترانه شرقی مربوط به کشور جمهوری اسلامی ایران است افزود: فرهنگ ایثارگری و نوع دوستی در ایران بسیار بالاست و ما اولین کشور در منطقه هستیم که از سال ۲۰۰۷ اهدای خون در کشور ما صد درصد داوطلبانه است.

وی همچنین گفت: با گسترش مراکز خون آنکولوژی و تشخیص به موقع در بیمارستان‌ها، مصرف برخی فرآورده‌ها مانند پلاکت بالا رفته که ما در تمام مراکز استانی کشور برای بیماران بستری در بخش خون و آنکولوژی پلاکت سازی می‌کنیم اما عمر پلاکت در خارج از بدن و در کیسه‌های خون سه روز است یعنی چیزی نیست که بتوان آن را نگهداری کرد و بلکه باید روزانه تولید و مصرف شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور یادآور شد: امروزه یکی از شاخص‌های ارتقای مراکز انتقال خون در دنیا موضوع در دسترس بودن مراکز اهدای خون است بطوریکه افراد با صرف کمترین وقت و کمترین هزینه به این مراکز دسترسی داشته باشند و خون خود را اهدا کنند.

حاج بیگی با اعلام اینکه تمامی مراکز انتقال خون در سراسر کشور از بعد افطار تا پاسی از شب باز هستند گفت: افراد به ویژه کسانی که گروه‌های خونی منفی دارند حتماً برای اهدای خون حضور پیدا کنند و به صف اهداکنندگان خون بپیوندند.

وی افزود: ما سال گذشته ۲ میلیون و ۷۵۸ هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد، ۲ میلیون و ۲۲۳ هزار واحد خون اهدا شده و آمار بسیار بالاست.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اعلام اینکه بیشترین اهدای خون در استان تهران صورت گرفت گفت: بعد از تهران، به ترتیب مردم استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران بیشترین استقبال را داشتند.

حاج بیگی از فعالیت ۲۱۳ مرکز انتقال خون در سراسر کشور گفت و افزود: اگر وزارتخانه‌ها و مراکزی هستند که می‌دانند بالاتر از ۱۰۰ نفر مراجعه کننده دارند تیم‌های سیار خون ما به آن مراکز اعزام می‌شوند و کار انتقال خون توسط این افراد را انجام خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha