کد خبر: 197196
۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
استعلام بارکد برچسب اصالت کالا
استعلام بارکد برچسب اصالت کالا

روش‌های مختلفی برای استعلام بارکد کالاها وجود دارد که با بکارگیری هر کدام از این روش ها، می توان به اصل بودن و مشخصات کامل محصول پی برد. استعلام

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)، روش‌های مختلفی برای استعلام بارکد کالاها وجود دارد که با بکارگیری هر کدام از این روش ها، می توان به اصل بودن و مشخصات کامل محصول پی برد.

استعلام بارکد یا عددی که روی برچسب اصالت کالاها قرار گرفته با هدف بررسی و کسب آگاهی از سلامت یک محصول و اصل بودن آن انجام می‌ شود. به کمک استعلام این کد که به روش های مختلف صورت می گیرد، می توان به اطلاعات مختلف محصولات که شامل اصل یا تقلبی بودن محصول، کشور سازنده محصول، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضای کالا و بسیاری از موارد دیگر دسترسی پیدا کرد. انجام استعلام لیبل های اصالت قرار گرفته شده روی محصولات یک امر کاملا ضروری است که از جهات مختلف دارای اهمیت بالایی می باشد. درج این کدها و استعلام آنها کمک بسیار زیادی به افراد فعال در زمینه تولید و وارد کننده های کالا می کند.

استعلام برچسب اصالت

با استعلام انواع برچسب اصالت که روی محصولات مختلف قرار می گیرد، از ورود محصولات قاچاق به بازار داخلی و عرضه آنها جلوگیری می شود. مسئله قاچاق یکی از مشکلات بزرگی است که بسیاری از وارد کنندگان و فروشندگان داخلی با آن درگیر هستند. ورود کالاهای قاچاق به بازار باعث کاهش عرضه محصولات قانونی می شود. استعلام بارکد قرار گرفته شده روی محصولات از ورود کالاهای قاچاق به بازار جلوگیری کرده و تاثیر مستقیم روی رونق کسب و کارهای قانونی دارد. در ادامه به بررسی روش های مختلف استعلام بارکد کالاها و مزیت های آن خواهیم پرداخت. تا انتهای محتوا با ما همراه باشید تا بتوانید دانسته های خود را در این زمینه افزایش دهید.

روش های مختلف استعلام بارکد اصالت کالا

روش های مختلفی برای استعلام بارکد کالاها وجود دارد که قابلیت استفاده برای انواع کالاهای داخلی و خارجی را دارد. نحوه انجام این کار در هر کدام از روش ها اندکی با یکدیگر متفاوت است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. هیچکدام از روش های استعلام بر دیگری برتری ندارد و مهمترین نکته در هر کدام از آنها، نحوه انجام درست و بررسی کیفیت و اصل بودن کالاها است.

یکی از روش های استعلام بارکد، روش تلفنی است. در این روش باید با شماره درج شده روی بسته بندی محصول تماس گرفته و کد را برای آنها خواند. در چنین شرایطی، درست بودن کد و اطلاعات محصول توسط تلفن گویا مشخص می شود. روش پیامکی نیز یکی دیگر از راه های کاربردی و راحت برای گرفتن استعلام برچسب اصالت محصولات است. در این روش، عدد نوشته شده روی لیبل برای شماره مشخص شده پیامک می شود. در صورت درست بودن این کد، یک پیام که حاوی اطلاعات دقیق محصول است برای مخاطب ارسال می شود.

لیبل اصالت کالا

مراجعه به سامانه الکترونیکی نیز یکی دیگر از روش های استعلام لیبل اصالت کالاها به شمار می آید. فعالیت این سامانه تحت نظر سازمان غذا و دارو است. برای دسترسی به اطلاعات انواع کالاهای داخلی و خارجی می توان از این سامانه استفاده کرد. به محض وارد کردن عدد ثبت شده روی برچسب، اطلاعات کامل و دقیق محصول نمایش داده می شود.

استفاده از دستگاه های بارکد خوان نیز امروزه کاربرد بالایی برای بررسی انواع برچسب اصالت کالاهای داخلی و خارجی دارند. لیزر به کار رفته در این دستگاه ها، کار استعلام را به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد.

یکی دیگر از متداول ترین روش های بررسی و استعلام بارکد کالاها، استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مخصوص است. در این روش از یک اسکنر داخلی که همان دوربین تلفن‌های همراه است برای استعلام برچسب‌های قرار گرفته شده روی انواع کالاها استفاده می‌شود. انجام این کار در مدت چند ثانیه طول کشیده و می توان به سرعت از مشخصات و اصل بودن کالا مطلع شد.

استعلام بارکد لیبل اتصالت برای چه کالاهایی صورت می گیرد؟

بررسی لیبل اصالت کالا و استعلام آن برای دامنه وسیعی از کالاهای داخلی و خارجی صورت می گیرد. در حال حاضر تمام کالاهایی که در داخل تولید می شوند یا وارداتی هستند باید برچسب اصالت کالا داشته باشند. هیچ کدام از محصولات و کالاهای موجود در بازار را نمی توان در دسته بندی کالاهای بدون لیبل اصالت قرار داد.

البته باید این نکته را نیز ذکر کرد که اهمیت درج بارکد اصالت روی برخی از کالاها دارای ارزش و اهمیت بیشتری است. محصولاتی که در دسته بندی کالاهای دارویی، بهداشتی، زیبایی و آرایشی قرار دارند، به صورت مستقیم به سلامتی انسان ها مرتبط هستند. این امر باعث می شود تا استعلام لیبل اصالت آنها و بررسی کیفیت و اصل بودن این کالاها اهمیت بسیار بالایی داشته باشد. مصرف این کالاها به صورت مستقیم روی پوست، زیبایی و سلامت انسان ها تاثیر مستقیم دارد و باید روی کیفیت و اصل بودن آنها کنترل بیشتری صورت گیرد.

روش های استعلام بارکد

چطور می توانیم برچسب های تقلبی موجود در بازار را تشخیص دهیم؟

ضرورت چاپ برچسب‌های اصالت روی انواع کالاها باعث گسترش لیبل های تقلبی توسط افراد سودجو نیز شده است. یکی از دلایل انجام این کار افزایش ارزش کالا در بازار عرضه است. چون هیچکدام از کالاها بدون برچسب اصالت، از اعتبار و مجوز لازم برای فروش برخوردار نیستند. استعلام بارکد انواع کالاها این امکان را به افراد می دهد تا نسبت به اصل یا تقلبی بودن آن اطمینان حاصل کنند. در صورتی که بارکد درج شده روی برچسب کالاها تایید نشود، آن محصول غیر قانونی بوده و کالا نیز تقلبی یا قاچاق است. پیام هایی که در صورت عدم تایید برچسب های اصالت به افراد نمایش داده می شود، شامل موارد زیر می باشد.

  • بارکد وارد شده قبلا مورد استعلام قرار گرفته شده است.

  • کد وارد شده در سامانه ثبت نشده است.

  • محصول مورد نظر شما از درگاه قانونی وارد منشور نشده است.

آیا استعلام بارکد کالای خارجی مهم است؟

با توجه به عدم تولید کالاهای خارجی در داخل کشور، استعلام بارکد آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت باعث می شود تا به کد ثبت شده روی این محصولات توجه بیشتری کرده و آن را به درستی مورد بررسی قرار داد. این را هم باید در نظر گرفت که کالاهای وارداتی در صورتی لیبل اصالت دریافت خواهند کرد که از راه‌های قانونی وارد کشور شده باشند. با انجام استعلام کد ثبت شده روی انواع کالاهای خارجی، می توان در مدت چند ثانیه به مشخصات و ویژگی‌های دقیق محصول دسترسی پیدا کرد. استعلام بارکد باعث می شود تا اطلاعات کامل و جامعی از محصول خارجی در دسترس مخاطب قرار گیرد. انجام این کار علاوه بر تایید اصالت کالا، تمام مشخصات محصول را نیز نشان می دهد. برای انجام این کار، فقط باید یکی از روش های انجام استعلام را که در بالا به آن اشاره شد را اجرا کرد.

منبع : برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha