سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده رونمایی شد

آیین رونمایی از سامانه «نظام ارجاع الکترونیک» در برنامه پزشکی خانواده صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیر عامل سازمان های تامین اجتماعی و بیمه سلامت، رییس سازمان نظام پزشکی و رییس بسیج جامعه پزشکی برگزار شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، با تکمیل نسخه نویسی الکترونیک و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای جامعه تحت پوشش، برنامه پزشکی خانواده، نظام و ارجاع الکترونیک در سراسر ایران اسلامی قابلیت اجرا می یابد.

نظام ارجاع، این امکان را به پزشک عمومی یا همان پزشک معالج سطح یک می دهد تا در روند درمان و در صورت نیاز، بیمار را به پزشک متخصص صلاحیتدار ارجاع دهد و اطلاعات پزشکی بیمار را به صورت الکترونیکی برای وی ارسال کند.

پس از مراجعه بیمار، پزشک متخصص یا همان پزشک معالج «سطح دو » علاوه بر مشاهده اطلاعات پزشکی و مرور اقدامات انجام شده در سطح یک، می تواند همه خدمات و تجویزهای خود را پس از ثبت در سامانه نسخه نویسی ، در قالب پسخوراند الکترونیکی به اطلاع پزشک ارجاع دهنده برساند.

پزشک متخصص همچنین می تواند توصیه های خود را به پزشک معالج سطح یک اطلاع دهد و از این طریق فرایند پیگیری و آموزش های مورد نیاز بیمار را با مشارکت او تکمیل کند.

گفتنی است نظام ارجاع با ثبت، اشتراک و توزیع روش مند اطلاعات پزشکی در سطوح حرفه ای و تخصصی، اهداف برنامه پزشکی خانواده را تحقق می بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha