بهترین سحری برای جلوگیری از تشنگی کدام است؟

عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یک باور غلط در افراد روزه دار این است که در وعده سحری شروع به آب خوردن زیاد می‌کنند تا در روز تشنه نشوند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر غزاله اسلامیان عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان به گفت: بهترین وعده سحری که می‌تواند از تشنگی و گرسنگی در طول روز جلوگیری کند خورش‌های آب دار کم نمک و میوه‌ها و سبزیجات است.

وی افزد: باور غلطی که بین افراد روزه دار وجود دارد این است که در وعده سحری شروع به آب خوردن زیاد می‌کنند تا در روز تشنه نشوند درصورتیکه وقتی آب زیاد مصرف کنیم کلیه‌ها هم آن را دفع می‌کنند و موجب تشنگی در روز می‌شود.

عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه مقدار نمک در غذاهای وعده سحر باید در کمترین حد ممکن باشد اظهار کرد: مصرف سس مایونز، رب گوجه فرنگی، غذاهای کنسروی، نوشابه گازدار و مواد کافئین دار در وعده سحر موجب تشنگی روزه داران در طول روز خواهد شد.

اسلامیان به افراد دیابتی که پزشک معالج، اجازه روزه داری به آن‌ها را داده توصیه کرد که وعده سحر را حتماً بعد از نیمه شب مصرف کنند و قندهای ساده مانند شکر و عسل و مربا و زولبیا و بامیه را در وعده سحر استفاده نکنند.

وی همچنین به افراد مبتلا به بیماری پرفشاری خون نیز توصیه کرد که مقدار نمک دریافتی را در وعده سحری کنترل کنند و سبزیجات و میوه‌های با پتاسیم بالا مانند گوجه فرنگی و موز بیشتر استفاده کنند و در طول روز فشار خون خود را چک کنند.

این استاد دانشگاه در پایان، به سالمندان تأکید کرد که بین افطار تا سحر آب را به صورت تدریجی بنوشند و وعده سحر را به هیچ وجه حذف نکنند چراکه سحری از ضعف و بیحالی آنها در طول روز جلوگیری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha