سرمایه گذاری ۳ و نیم میلیارد دلاری سرمایه گذاران خارجی در کرمان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان کرمان و دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان، گفت: تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده است، اما مستندات ورود سرمایه به سازمان سرمایه گذاری ارائه نشده و در آمارهای رسمی ثبت نشده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد رضا وحیدی در سیزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالجاری، با ارائه گزارش وضعیت پروژه‌ های سفر ریاست جمهوری و عملکرد مصوبات سفر در استان، اظهار داشت: جمعا سفر ریاست جمهوری به استان کرمان ۲۴ هزار و ۲۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب است.

وی در ادامه، با ارائه گزارشی از وضعیت مصوبات سفر ریاست محترم جهمور به استان، جمع اعتبارات مصوب برای ۲۹۱ مصوبه( غیر از مصوبات مربوط به تسهیلات اعطایی بانک مرکزی) را ۲۴۰۲۲,۶ میلیارد تومان اعلام نمود و افزود: در بازه زمانی ۶ ماهه قریب به ۶۰ درصد تخصیص از منابع عمومی استانی داده شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، با بیان اینکه حقوق کارکنان ۳۰ دستگاه اجرایی شامل نظام پرداخت استانی بطور کامل پرداخت شده است، از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات هزینه ای استان در سالجاری خبر داد.

وحیدی، از تحقق بیش از ۶۷ درصدی اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای به استان خبر داد و خاطر نشان کرد: دستگاه‌ هایی که فروش اموال مازاد داشتند، ۱۰۰ درصد آن به استان ابلاغ شده است.

وی، بخشی از سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد برنامه های اجرایی استان در راستای تحقق رشد اقتصادی ۷,۷% در سال جاری خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده(بعضی از طرح های سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده اند و یا در دست اجرا هستند)، اما مستندات ورود سرمایه به سازمان سرمایه گذاری ارائه نشده و در آمارهای رسمی ثبت نشده اند.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان، توضیح داد: دلیل اصلی آن نیز تحریم های بانکی بود، که برخی از سرمایه گذاران مجبور به ورود سرمایه از راه هایی شده اند، که مدارک مثبته کافی برای اثبات آنها در اختیار ندارند.

محمدرضا وحیدی گفت: تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌ های استانی به ۶۷.۴ درصد، اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز به ۱۰۰ درصد، اعتبارات توازن استانی به ۴۶.۵ درصد، اعتبارات مناطق محروم به ۱۰۰ درصد، ماده ۱۷ بحران به ۱۰۰ درصد و اعتبار یک درصد خسارت معدن به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد هزینه فروش اموال مازاد دستگاه‌ ها به استان ابلاغ شده است، عنوان کرد: تمام این اعتبارات نقدی هستند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، افزود: تامین ۸ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان اعتبار در تعهد سازمان برنامه و بودجه طی سه سال بود، که ۷۴ درصد آن را به صورت نقد تامین اعتبار کرده است.

وحیدی، تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان را استان باید تامین اعتبار کند، که چون شش ماهه دوم به ما ابلاغ کردند، ۶۰ درصد آن تامین اعتبار و به دستگاه‌ های اجرایی ابلاغ شده که در سال آتی باید در اولویت تامین اعتبار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط استان و سازمان برنامه و بودجه ۶۵ درصد تعهد سال اول مصوبات سفر ریاست جمهوری را اجرایی کردند، یادآور شد: در دیگر منابع شامل جذب اعتبار از وزارتخانه، تهاتر نفت و ... هیچگونه گزارشی در عملکرد نداریم.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان در خصوص برنامه‌ های اجرایی تحقق نرخ رشد ۷.۷ درصدی در استان، اظهار داشت: برای این رشد اقتصادی به ۹۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، که ۱۴ درصد از محل منابع دولتی و ۸۶ درصد از سایر محل ها باید تامین اعتبار شود.

وحیدی، تأکید کرد: پروژه‌ های اقتصاد مقاومتی و دولتی و ۸ برنامه اجرایی برای تحقق این میزان رشد، مدنظر قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha