کد خبر: 195675
۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
طنین موسیقی اقوام ایران در باغ هنر

چراغ اولین کنسرت موسیقی نواحی جشنواره موسیقی فجر شامگاه ۲۸ بهمن‌ماه با اجرای گروه «نجوای کتول» در کوشک باغ هنر روشن شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره فجر، گروه نجوای کتول از ساعت ۱٨ و۳۰ دقیقه، آغاز اولین اجراهای موسیقی اقوام را رقم زدند.
اعضای این گروه را محمدرضا برزگر (نوازنده( دوتار و سرپرست گروه)، حسین اصفهانی‌نوده خواننده و ششمادنواز)، شیما برزگر (همخوان گروه و کرال)، یگانه خسروی (همخوان گروه و کرال) و مهدی جعفری کلوکن (دف و دایره نواز) تشکیل دادند.
گروه «نجوای کتول» اجرای خود را با «شواش کتولی» و درود بر پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) آغاز کردند. این گروه در ادامه آهنگ‌های «عاروس بگردم»، «نام ته»، «حنا حنا حنانه»، «چینی‌ام»، «بقچه‌سران»، «ما لیلا ره ندندیم»، «ها مشتی لیلای من»، «ها لیلا»، «شترک چی بار داری»، «سید نسا جان»، «نازنینم» و «جومه نارنجی» را اجرا کردند.
محمدرضا برزگر از سال ٨۰ گروه موسیقی «نجوای کتول» را به ثبت رساند. او به جز دوتا نوازی، سال‌هاست که به عنوان پژوهشگر موسیقی محلی گلستان و کتول فعالیت دارد. حسین اصفهانی خواننده این گروه می‌گوید که کلمات موسیقی کتول برگرفته از قصه‌های قدیمی، تاریخی و محلی منطقه است و هر قطعه یک قصه‌ای را روایت می‌کند. حسین نصر اصفهانی از ۷ سالگی خوانندگی را آغاز کرده و از سال ٨۳ به گروه آوای کتول ملحق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha