پایان عملیات ۲۵ ساعته امداد و نجات کوهنورد حادثه دیده در کرمان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از پایان عملیات جستجو و نجات کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات کرمان پس از ۲۵ ساعت تلاش نجاتگران این جمعیت خبر داد و گفت: مصدوم این حادثه به‌ وسیله بالگرد هلال‌ احمر به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا فلاح گفت: پس از ۲۵ ساعت، عملیات نجات و انتقال کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات سربیژن کرمان به مرکز درمانی به پایان رسید.

وی با اشاره به برپایی ۱۰ کارگاه نجات در ارتفاعات سربیژن کرمان، افزود: نیروهای هلال احمر پس از ۲۵ تلاش شبانه روزی موفق شدند کوهنورد حادثه دیده را نجات دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، با اشاره به اینکه ۵ سورتی پرواز برای این عملیات انجام شد، خاطرنشان کرد: بالگرد هلال‌احمر در این عملیات ۴ ساعت پرواز کرد و در این عملیات ۱۴ نفر در قالب ۴تیم حضور یافتند.

فلاح در تشریح جزئیات این حادثه یادآور شد: روز گذشته یک تیم کوهنورد به تعداد ۱۵ نفر به منطقه کوه نشانه در ارتفاعات سربیژن در کرمان صعود کرده بودند، که یک نفر از آن‌ها در ارتفاعات سقوط کرد.

وی بیان کرد: این کوهنورد در قسمت های استخوان ماهیچه ران، زانو و قفسه سینه دچار تروما شده و نیروهای هلال احمر روز گذشته پس از دسترسی به مصدوم، او را با اقدامات امداد و کمک های اولیه فیکس و در حالت استیبل قرار دادند.

فلاح خاطرنشان کرد: اما به دلیل تاریکی و برودت هوا و یخ زدگی دیواره‌ های کوه، امکان انتقال و جابجایی مصدوم به دامنه کوه مهیا نبود؛ تا اینکه با ادامه عملیات در روز جاری و پرواز بالگرد جمعیت، این مصدوم نجات یافته و به مرکز درمانی منتقل شد.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha