متخصص تغذیه: مصرف زیاد آب تأثیری بر افزایش طول عمر ندارد

دکتر نوروزی درمورد یک تحقیق علمی جدید مبنی بر این مطلب که مصرف آب بیشتر طول عمر انسان را افزایش می‌دهد گفت: این تفسیری است که افراد مختلف از این تحقیق علمی کردند و درست هم نیست.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر عبدالرضا نوروزی متخصص تغذیه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره ارتباط مصرف مایعات بیشتر با افزایش عمر انسان‌ها گفت: آب در تمام فعل‌وانفعالات بدن از تولید انرژی گرفته تا عملکرد کلیه و سیستم عصبی ما دخالت دارد.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد وزن بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد افزود: ۸۵ تا ۹۰ درصد مایعاتی که ما در طول روز مصرف می‌کنیم از آب است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان آب بدن یک فرد ورزشکار با وزن متناسب بیشتر از کسی است که میزان چربی بالایی دارد.

این متخصص تغذیه گفت: اگر انسان مصرف مواد غذایی را قطع کند بین ۲۰ تا ۴۲ روز می‌تواند زنده بماند؛ اما طبق پژوهشی که انجام شده اگر انسان فقط ۵ روز آب مصرف نکند قطعاً از بین خواهد رفت و امکان زنده‌ماندنش وجود ندارد.

نوروزی با بیان اینکه یک انسان به طور متوسط به ۲ تا ۲. ۵ لیتر آب در روز نیاز دارد که البته این میزان آب از طریق غذاها و میوه‌های مصرفی در طول شبانه‌روز نیز جذب می‌شود و فقط منحصر در آب نیست افزود: این‌طور نیست که فرد حتماً باید ۱۰ لیوان آب مصرف کند چون ۳۰ درصد آب موردنیاز بدن از طریق غذاهای جامد جذب بدن می‌شود و ۸۵ درصد ساختار میوه هم از آب است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: باتوجه‌به میزان رطوبتی که در کشورمان وجود دارد بدن ما حدوداً نیازمند ۳ لیوان آب است که شامل چای و قهوه نیز خواهد بود.

نوروزی درمورد یک تحقیق علمی جدید مبنی بر این مطلب که مصرف آب بیشتر طول عمر انسان‌ها را افزایش می‌دهد گفت: این تفسیری است که افراد مختلف از این تحقیق علمی کردند و درست هم نیست چون بر اساس این تحقیق افرادی که به طور متوسط در طول ۲۰ سال روزانه بین ۲ تا ۲. ۵ لیتر مایعات با هر منشئی مصرف می‌کنند از سن ۸۱ سالگی به بعد ۱۸ ماه به طول عمر آن‌ها افزوده می‌شود؛ بنابراین نکته مهم این است که باید آب کافی به بدن برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha