۴۰ درصد پزشکان متخصص کشور از بانوان هستند

کارشناس نظام سلامت عنوان کرد: آمار پیشرفت‌های حوزه بانوان بعد از انقلاب اسلامی حاکی از این مطلب است که ۴۰درصد از پزشکان متخصص و ۳۰درصد از پزشکان فوق تخصص در کشورمان از بانوان هستند در صورتیکه قبل از انقلاب حضور بانوان تا این حد گسترده نبود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر داریوش چیوایی و درمورد دستاوردهای سلامت محور کشور پس از انقلاب اسلامی اظهارکرد: سلامتی عنصری است که وقتی کم می‌شود تازه توجه می‌شویم که چه نعمت و عنصری در اختیارمان بوده و قدرش را ندانستیم.

وی با بیان اینکه مقوله تأمین سلامت همواره مورد توجه حاکمیت‌ها بوده و هست افزود: بیماری هر یک نفر جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مصادق بارز آن هم کروناست که در صورت ابتلای یک نفر به آن حتی مردم کشورهای دیگر هم تحت الشعاع قرار می‌گیرند چه رسد به مردم خود آن جامعه.

کارشناس نظام سلامت بحث سرانه و زیرساخت‌های پزشکی و میانگین سالهای زندگی افراد (امید به زندگی) را از جمله شاخص‌های ارزیابی نظام سلامت عنوان کرد و گفت: شاخص امید به زندگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش چشمگیری پیدا کرده و آمار مرگ و میر مادران ایرانی نیز بعد از انقلاب کاهش جدی پیدا کرد.

چیوایی با بیان اینکه تأمین پزشک در کشور به خوبی انجام شده گفت: ما علاوه بر تأمین پزشک در کشور، دانشجویان خارجی هم در حوزه علوم پزشکی تربیت می‌کنیم بطوریکه هم اکنون ۶ هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف دنیا در ایران در حال تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: آمار پیشرفت‌های حوزه بانوان بعد از انقلاب اسلامی حاکی از این مطلب است که ۴۰ درصد از پزشکان متخصص و ۳۰ درصد از پزشکان فوق تخصص در کشورمان از بانوان هستند درصورتیکه قبل از انقلاب حضور بانوان تا این حد گسترده نبود.

کارشناس نظام سلامت با اظهار اینکه مجموعه رویان یک تحول و انقلاب بزرگی را در درمان ناباروری رقم زد گفت: عدد واردات سالیانه دارو در کشور عراق با وجود اینکه جمعیت آن نصف جمعیت کشور ماست ۲۰ میلیارد دلار است و تولید دارو هم صورت نمی‌گیرد اما در کشور ما ۹۰ درصد داروها در داخل تولید می‌شود و سه برابر ظرفیت تولید فعلی دارو، امکان تولید داریم.

چیوایی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو گفت: کشور ما از نظر تولید داروهای بیوتکنولوژی و زیست فناوری در دنیا شناخته شده است و رتبه دوم آسیا را دارد.

وی با بیان اینکه توسعه آموزش پزشکی، توسعه شبکه بهداشت و نگاه به بهداشت و بحث پیشگیری عامل افزایش امید به زندگی شده افزود: ما در راستای توسعه فناورانه دارو و درمان‌های پیشرفته قدم‌های خوبی برداشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha