صادرات خرما و پسته استان کرمان به ۴۱ کشور دنیا 

مدیر کل استاندارد استان کرمان از صدور ۲ هزار و ۸۶۱ گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی نظیر خرما و پسته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اسماعیل عاقلی، گفت: این اداره کل نسبت به بازرسی و نمونه‌ برداری از محموله های صادراتی مشمول مقررات استاندارد در استان کرمان اقدام کرده است، که پس از نمونه برداری از ۲ هزار و ۸۶۱ محموله و بررسی و آزمون های انجام شده در نهایت همین میزان گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی صادر شد.

وی افزود: این محصولات استان کرمان شامل پسته، مغز پسته، انواع خرما و رطب به مقصد کشورهای اردن، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، استونی، اکراین، آلمان، امارات متحده عربی، عربستان، اندونزی، ایتالیا، بحرین، بلاروس، بلژیک، پاکستان، تایوان، ترکیه، چین، روسیه، رومانی، جمهوری چک، ژاپن، سنگاپور، سوئد، سوئیس، صربستان، عراق، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، گرجستان، لبنان، مالزی، مصر، هلند، هندوستان، هنگ کنگ و یونان صادرات شده است.

مدیر کل اداره استاندارد استان کرمان تصریح کرد: این اداره کل همچنین برای یک هزار و ۲۴۶ مجوز وارداتی انطباق با استاندارد صادر کرده است.

عاقلی بیان کرد: ۹۵۰ گواهینامه انطباق مربوط قطعات منفصله خودرویی و ۶۸۶ مورد مرتبط با مواد اولیه و کالاهای حد واسط بوده است، ضمن آنکه در این بازه زمانی ۲۴ گواهینامه بازرسی از کشورهای مبدا به این اداره کل ارائه شده است.

اداره کل استاندارد استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha