تکمیل طرح انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ ای استان کرمان گفت: تا پایان اسفندماه سالجاری، طرح انتقال آب سد نساء به شهرهای بم و بروات تکمیل و مردم این دو شهر از آب این سد بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی رشیدی در حاشیه برگزاری مانور تمرینی- آموزشی صنعت آب و برق جنوب شرق کشور، اظهار کرد: به منظور بالا بردن سطح آمادگی نیروهای عملیاتی و با هدف انسجام بخشی، هوشمندسازی خدمات و بهره‌ گیری از دانش و اطلاعات روز برای مدیریت حوادث طبیعی با رویکرد زلزله، مانور تمرینی_ آموزشی صنعت آب و برق منطقه جنوب شرق در شهرستان بم در حال برگزاری است.

وی با اشاره به بازدید از طرح انتقال آب از سد نساء به شهرهای بم و بروات، اظهار کرد: یکی از اهداف تکمیل این سد، بهره مندی مردم شهرهای بم و بروات از آب ذخیره شده در بخش‌ های کشاورزی، شرب و صنعتی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ ای استان کرمان با بیان اینکه اجرای کامل خط انتقال آب از سد به این شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اجرای این خط انتقال آب، یکی از طرح های مهم آب منطقه‌ ای استان کرمان است.

رشیدی ابراز داشت: ۵۶ کیلومتر از طرح خط انتقال به طور کامل اجرا شده است، همچنین ۴۸ کیلومتر از خط برق این طرح به طور کامل و همچنین ۹۵ درصد نیز از طرح ایستگاه پمپاژ این طرح انجام شده و امیدواریم تا پایان اسفند ماه امسال انتقال آب به شهر بم و بروات صورت گیرد.

وی بیان کرد: متأسفانه کمبود بارندگی در سال جاری موجب بروز مشکلات جدی برای تأمین آب شرب در استان شده و باید با اجرای طرح‌ های مناسب و استحصال آب‌ های در دسترس مشکلات را کاهش داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ ای استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهایی که در زمان ساخت سد نساء در نظر گرفته شده است، انتقال آب شرب به شهر بم بود و با این کار آب پایدار این شهر تامین می شود.

رشیدی تاکید کرد: با تکمیل خط انتقال و تصفیه خانه بم به زودی مردم بم و بروات از آب شرب پایدار و سالم بهره مند خواهند شد.

رشیدی افزود: ۵۶ کیلومتر خط انتقال آب از سد نسا تا شهر بم اجرا شده است و تا پایان سال آب سد به شهرهای بم و بروات می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha