بیمار بدحال کرونایی در زنجان نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت : متأسفانه در استان بیمار سرپایی به مراکز افزایش پیدا کرده است ولی خوشبختانه بیمار بد حال و اینتوبه در استان نداریم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، حسن بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به زیر سویه جدید کرونا اظهار کرد: این سویه جدید کرونا نسبت به امیکرون قبلی ممکن است کشندگی داشته باشد ولی بصورت حاد نیست .

وی با بیان اینکه در خصوص زیر سویه جدید کرونا دد کشور خوشبختانه آمار ها بالا نیست افزود: در استان زنجان نیز موارد مبتلا کم است و موارد فوت نیز شاهد نبوده ایم و همچنین موارد مثبت بستری هنوز به حد بالا نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد : متأسفانه در استان موارد سرپایی افزایش پیدا کرده است و بیماری آنفلوآنزا نیز با این بیماری همراهی دارد مشکل را بیشتر می‌کند ولی خوشبختانه موارد بد حال و اینتوبه در استان نداریم .

بختیاری با اشاره به رنگ بندی کرونا استان زنجان بیان کرد : سه شهر استان در حالت زرد کرونایی است که خوشبختانه وضعیت بیماران این شهرستان ها در حالت خوبی است و آمادگی لازم در حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با این بیماری وجود دارد .

وی با اشاره به عدم تاثیر پذیری آنتی بیوتیک ها بیان کرد: کرونا یک نوع ویروس است و آنتی بیوتیک ها تاثیری بر ویروس ندارد بلکه آنتی بیوتیک ها بیان باکتری ها تاثیر پذیری دارند و داروهایی که بر این بیماری اثر داشتند آنتی ویروس بودند.

تکمیل واکسیناسیون و رعایت بهداشت موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا

این مسئول تأکید کرد : در حال حاضر بیشترین تأثیر گذاری علیه بیماری کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است تا انتقال بیماری محدود شود و دومین راهکار نیز تکمیل واکسیناسیون علیه بیماری است تا سیستم ایمنی افراد تقویت شود .

بختیاری با اشاره به تجربه موفق کنترل بیماری کرونا در پیک های قبلی در کشور خاطرنشان کرد: کنترل این بیماری به دلیل درمان های خاص نبود بلکه گسترش واکسیناسیون همگانی بود که این بیماری کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه مراجعین واکسیناسیون در حال حاضر در استان کم است افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبلیغات در این حوزه را از تمامی حوزه ها شروع کرده است و تمامی مراکز سلامت جامع شهری و خانه های بهداشت روستایی آماده تزریق واکسیناسیون هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: برخی از مراکز نیز به صورت خارج از وقت اداری فعالیت دارند و همچنین ادارات دولتی، غیردولتی و ...که به صورت گروهی اعلام کنند اکیپ تزریق واکسیناسیون به محل اعزام میشود .

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha