استفاده از پسماندهای کاتدی مس در امور عمرانی تخلف است

فرماندار جیرفت در بازدید از کارخانه مس جیرفت گفت: استفاده از پسماندهای کاتدی مس در امور عمرانی تخلف است و پسماندهای کارخانه کاتد مس جیرفت باید اصولی مدیریت شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ درپی گزارشات مردمی و کارشناسان محیط زیست و بهداشت محیط، دکتر احمد بلند نظر فرماندار شهرستان جیرفت به اتفاق رئیس دادگستری و مدیران شبکه بهداشت و محیط زیست از محل کارخانه کاتد مس بازدید به عمل آورد.

در حاشیه این بازدید احمد بلند نظر فرماندار جیرفت با بیان اینکه در روزهای اخیر گزارشات زیادی در خصوص نحوه مدیریت و استفاده مجدد از پسماندهای کاتدی مس به فرمانداری وارد شده است، گفت: این بازدید را جهت بررسی و پیگیری گزارشات دریافتی در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: مدیریت و دفع پسماندهای صنعتی و معدنی ضرورت دارد و زیان‌ های جبران ناپذیر دفع غیر اصولی آنها نیز برای محیط زیست و سلامت مردم نباید نادیده گرفته شود.

فرماندار جیرفت تصریح کرد: متاسفانه شواهد و گزارشات نشان می دهد، که پسماندهای کاتدی مس در جیرفت در برخی از امور عمرانی مورد استفاده مجدد قرار گرفته اند.

بلند نظر اضافه کرد: نگرانی ما از این است که استفاده از بقایا و بازمانده ضایعات فرآوری مس در راهسازی و امور مشابه و دفع غیر اصولی این ضایعات و پراکنده شدن انها اثرات مخرب زیست محیطی را بر جای بگذارند و منابع آب را آلوده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس نظریه کارشناسان محیط زیست مجموعه تولیدی کاتد مس جیرفت پیوست زیست محیطی ندارد و همجواری این کارخانه با رودخانه شور و دپوی پسماندها در این محل خطرات زیست محیطی به همراه خواهد داشت.

فرماندار جیرفت، خاطرنشان کرد: لذا منتظریم نتیجه بررسی کارشناسان متخصص در این راستا اعلام شود و تا اقدام مقتضی توسط سیستم های نظارتی و مربوطه انجام شود، اما به عنوان نماینده عالی دولت در راستای حفظ محیط زیست و با تمام توان مدافع مدافع حقوق مردم خواهم بود.

فرمانداری جیرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha