انجام ۲۶۴ مکاتبه با شهرداری و دهیاری های استان طی ۷ ماه با یک موضوع

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان از انجام ۲۶۴ مورد مکاتبه و اطلاع رسانی به شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان در خصوص تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی به بستر و حریم رودخانه ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ مسعود عنایت مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: زباله های خانگی و نخاله های ساختمانی از منابع آلاینده محیط زیست و کیفیت منابع آب محسوب می شوند و علاوه بر تخریب کیفیت آب با انسداد مسیر مجاری و رودخانه موجب تشدید سیلاب و آبگرفتگی اراضی و مناطق مسکونی می شود.

وی افزود: بر طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (مصوب ۲۰/۰۲/۱۳۸۳) مدیریت اجرای کلیه پسماندها (غیر از صنعتی و ویژه) در شهرها و حریم آن‌ها به عهده شهرداری‌ها است.

عنایت تصریح کرد: در همین راستا بازدید های منظم و پیوسته از مجاری آبی صورت می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلیه زباله های خانگی و نخاله های ساختمانی در بستر و حریم رودخانه ها، اخطاریه های لازم به شهرداریها و دهیاری ها جهت جمع آوری آن ها از بستر و حریم رودخانه ها ارسال می شود.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین امسال، تا مهرماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۴ مورد مکاتبه و اطلاع رسانی به شهرداری، بخشداری ، دهیاری ها در خصوص تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی به بستر و حریم رودخانه ها و جمع آوری آن ها صادر شده است.

وی در پایان گفت: رونوشت نامه های ارسالی به فرمانداری ها، دادستانی، اداره بهداشت و اداره محیط زیست نیز ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha