وضعیت وخیم سیل زدگان پاکستان در فصل زمستان

با فرا رسیدن فصل سرما، بسیاری از سیل زندگان پاکستان ساکن کمپ‌های چادری در شرایط دشواری به سر می‌برند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،قرباینان سیل ماه‌های اخیر در ایالت سند پاکستان که در چادرها در شرایط سخت زندگی‌ می‌کنند، با فرار رسیدن فصل زمستان شرایط دشوارتری را تجربه می‌کنند.

پس از باران و سیل طی ماه‌های ژوئن تا سپتامبر بسیاری از شهرک‌ها و زمین‌های کشاورزی در 13 منطقه ایالت سند زیر آب رفته و 60 تا 70 درصد مناطق تحت تاثیر آن قرار گرفتد.

در این سیلاب‌ها بیش از 1.7 میلیون خانه در سراسر سند آسیب دیده و بیش از 240 هزار نفر آواره شدند که بسیاری از آنها در کمپ‌های چادری زندگی می‌کنند.

سیل زدگان نیز که از شرایط تغذیه، بهداشت و سلامت کافی برخوردار نیستند با رسیدن فصل زمستان روزهای سخت‌تری را پشت سر می‌گذرانند.

- 3000 نفر در کمپ زندگی می‌کنند

عبدالمالک خان، مسئول اردوگاه خیمه در کراره با اشاره به اینکه 300 چادر در این منطقه وجود دارد اعلام کرد حدود 2000 نفر در این کمپ زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه به چادرهای بیشتری نیاز دارند، گفت: هنگام خواب چیزی برای استفاده نداریم و مردم روی زمین خالی می‌خوابند.

یکی از ساکنان به نام جان محمد نیز با بیان اینکه 4 ماه است که در چادر زندگی می‌کنند، گفت: نمی‌توانیم به خانه‌های‌مان برگردیم و نمی‌دانیم تا چه زمانی اینجا هستیم. امکانات اولیه مانند پتو نیز نداریم و اکثر مردم سرما خورده‌اند.

محمد با بیان اینکه خانه آن‌ها هنوز زیر آب است اعلام کرد که فرزندانش بیمار هستند و نمی‌توانند کمک بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha