فعالیت بانوان هلال احمری چهارمحال ‌وبختیاری در مرکز کنترل هماهنگی عملیات

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی تیم بانوان این دستگاه در مرکز کنترل هماهنگی عملیات(EOC) و مستندسازی اطلاعات به دنبال وقوع حوادث فعالیت خواهند داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،مهدی ارشادی در آیین تجلیل از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان شهرکرد گفت: آحاد مردم در بروز مواقع بحرانی می دانند که شماره‌های اضطراری 115، 125 و 112 برای اعلام حوادث و حضور نیروهای امدادی در کمترین زمان وجود دارد که این خود باعث ایجاد اعتماد روانی در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران، بازوان اجرایی جمعیت هلال احمر به شمار می روند، اضافه کرد: حضور به موقع گروه‌های امدادی در صحنه حوادث مهم است و این امر علاوه بر نجات جان مردم، موجب افزایش رضایتمندی از خدمات دولتی شده و این افزایش حس اعتماد و امنیت از جمله عوامل توسعه کشور است.

وی گفت: در مواقع بروز حوادث، فرد حادثه دیده و افرادی که در محل حضور دارند با ورود خودروهای امدادی و دیدن نیروهای و امداد و نجات به حس آرامش و نجات از بحران دست می یابند.

ارشادی تصریح کرد: علاوه بر حضور به موقع نیروها در صحنه، حتی مشاهده نیروهای امدادی در مراکز و پایگاه‌های فعالیتی خود به نوعی موجب ایجاد حس اعتماد و امنیت روانی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی امدادگران و نجاتگران به مردم سیل زده در روستای بارده، اظهار کرد: امسال با تلاش های صورت گرفته موقعیت های بحرانی و حساس، مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در کشور مقام اول را از آن خود کرده است که این مهم نشان دهنده حضور به موقع دستگاه‌های خدمات رسان استان در مواقع بحرانی است.

وی به اقدامات صورت گرفته برای اعضای جمعیت هلال احمر اشاره ای کرد و توضیح داد: حق ایاب و ذهاب، بیمه و مزایای دریافتی امدادگران و نجاتگران افزایش یافته است.

ارشادی اظهار کرد: به زودی تیم بانوان این دستگاه در مرکز کنترل هماهنگی عملیات(EOC) و مستندسازی اطلاعات به دنبال وقوع حوادث حضور و فعالیت خواهند داشت.

ارشادی اضافه کرد: برای مردان امدادگر و نجاتگر نیز تا پایان سال آزمون ایثار برگزار می‌شود و افرادی که در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند، در جمعیت هلال احمر جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: داوطلبان‌ نجاتگران یکم جمعیت هلال احمر استان گواهینامه پایه یک دارند که به عنوان راننده در مرکز استان و شعب جمعیت در شهرستان‌ها جذب شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha