دعوت از مردمان دیار کریمان جهت شرکت در پویش"چتر سرخ زندگی"

مدیر کل انتقال خون استان کرمان با تاکید بر نیاز مبرم این استان به تمامی گروه های خونی و کاهش ذخایر فرآورده های خونی، از راه‌ اندازی پویش ملی «چتر سرخ زندگی» از ابتدای دی‌ ماه سالجاری تا انتهای زمستان همزمان با سراسر ایران در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر ایرج شکوهی گفت: ‌با توجه به شروع فصل سرما، نوسانات ذخایر خون ناشی از شرایط جوی و بروز بیماری‌ هایی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی که منع اهدای خون را دارند، با کاهش ذخایر خونی در استان کرمان مواجه شده ایم.

وی افزود: در همین راستا و جهت تامین ذخایر خونی جهت بیماران نیازمند، پویشی به عنوان «چتر سرخ زندگی» برای کلیه اقشار، اصناف، ادارات، دانشجویان، بانوان و جوانان جامعه جهت رسیدن به وضعیت مطلوب ذخایر خونی و تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی در سراسر کشور و همزمان در استان کرمان از اول دی ماه تا پایان سالجاری برگزار می‌ شود.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان، با بیان این‌که خون و فرآورده های خونی تولید شده برای مصدومین حوادث، جراحی‌ ها، بیماران هموفیلی، تالاسمی و غیره استفاده می‌ شود، خاطرنشان کرد: حداقل سن برای اهدای خون ۱۸ سال و حداکثر ۶۵ سال است، که برای اهداکنندگان مستمر تا ۷۰ سال نیز می‌ باشد.

دکتر شکوهی یادآور شد: همچنین آقایان سالی چهار بار و بانوان سالی سه بار می‌ توانند جهت اهدای خون اقدام کنند.

وی اظهار داشت: وقتی یک فرد سالم به‌ طور داوطلبانه مقداری از خون خود را اهدا می‌ کند، این خون پس از انجام آزمایش‌ های غربالگری و تایید سلامتی به منظور تهیه فرآورده های خونی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و یا در اختیار بانک خون مراکز درمانی قرار گرفته تا به بیماران نیازمند تزریق شود.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان، تاکید کرد: اهدای خون فواید زیادی از جمله؛ کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش ذخایر مضر آهن و کمک به جریان خون بهتر دارد و مهم ترین فایده آن، جان دوباره بخشیدن به بیماران نیازمند به این ماده حیاتی است.

دکتر شکوهی با بیان اینکه سازمان انتقال خون استان کرمان به تمامی گروه‌ های خونی، خصوصا گروه‌ های خونی منفی نیاز مبرم دارد، خاطر نشان کرد: از کلیه مردم شریف و نوع‌ دوست استان کرمان دعوت می‌ شود؛ تا با پیوستن به این پویش، در ماه‌ های سرد سال، بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

سازمان انتقال خون استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha