سرمایه اصلی هلال احمر داوطلبان هستند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در مراسم تجلیل از داوطلبان برتر استان کرمان ضمن اشاره به سه حوزه فعالیتی این سازمان گفت: سرمایه اصلی در هلال احمر داوطلبان هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وحید سلیمی در مراسم تجلیل از داوطلبان برتر استان کرمانبا بیان اینکه سرمایه اصلی در هلال احمر داوطلبان هستند، گفت: هر ساله ۱۴ آذر (۵ دسامبر) به عنوان روز جهانی داوطلب گرامی داشته می‌ شود و امسال هم با شعار همبستگی و کار داوطلبانه این روز را جشن گرفتیم.

وی افزود: امسال حوادث مختلفی در سطح کشور رخ داد و تلاش زیادی از سوی نیروهای هلال احمر استان کرمان در سیل اخیر انجام شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر در سه محور فعالیت های خودش را انجام می دهد، اضافه کرد: اولین مورد، جذب و سازماندهی داوطلبان و افرادی که علاقه مندند خدمات خود را به همنوعان خود ارائه کنند.

سلیمی‌گفت: ما در جمعیت هلال احمر با همکاری دوستان در سازمان داوطلبان، به عنوان درگاه ورودی افراد متقاضی عضویت در جمعیت ایفای نقش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از افرادی که تاکنون به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال احمر در نیامده اند، دعوت می‌ کنیم به خیل عظیم داوطلبان بپیوندند و ما را در خدمت به مردم یاری کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: دومین مورد از محور عملکرد این سازمان، ارائه خدمات حمایتی به بیماران نیازمند و متاثرین از حوادث و بلایا است، یکی از توفیقاتی که امسال داشتیم این بود که بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان کمک هزینه دارو و درمان به صورت بلاعوض در سطح کشور داشتیم و این کمک به بیماران نیازمند توسط مددکاران اجتماعی که بخش عمده آنها دواطلب جمعیت هلال احمر بوده اند، انجام شد.

وحید سلیمی، عنوان کرد: همچنین خدماتی در حوزه معیشت و محرومیت زدایی و تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی که با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی توسط همکاران در استان‌ ها به ویژه جمعیت هلال احمر کرمان، انجام و کارهای بزرگی جهت جذب منابع بسیار خوب، صورت گرفته است.

وی با تقدیر از خیرین بلند همت، گفت: خیرین بزرگواری که در کنار هلال احمر هستند و بخش عمده آنها بدون نام و نشان خدمت می‌ کنند و بیشترین زحمت را متحمل هستند، لذا ما به عنوان حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان در خدمت مردم هستیم.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به سومین محور فعالیت های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، ابراز داشت: در قسمت سوم فعالیت ها، ارائه برنامه‌ های بشردوستانه و اقداماتی که در حوزه محرومیت زدایی و ارائه خدمات سلامت محور در قالب کاروان‌ های سلامت، اجرای پروژه نذر آب در پنجمین مرحله در ۱۰۰ روستا با مشارکت خیرین و داوطلبان پر تلاش برگزار شد و به انجام رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این مراسم، داوطلبان را یاوران همیشه همراه هلال احمر دانست و گفت: به منظور گرامیداشت روز ۱۴ آذر، در مقابل شما بزرگ مردان و شیرزنان استان کرمان که همیشه بی ریا و بدون هیچ مزدی خدمات کاملا داوطلبانه انجام می دهید، سر تعظیم فرو می آوریم.

رضا فلاح افزود: خواست خدا بوده است که با دست شما دست بی نوایی گرفته شود، چرا که پزشکان و خیرانی هستند که بی منت به مردم خدمات رسانی می‌ کنند و چه بهتر که به آنها لقب فرشته نجات را داد.

وی با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر دوش ما هلال احمری‌ ها است، بیان کرد: خانه هلال در زهکلوت در دورترین نقطه استان کرمان فعال شده است، جمعیت هلال احمر امروزه با ایجاد خانه‌ های هلال در روستاها جایگاه ویژه ای گرفته و رونق یافته است، چرا که رکن و اساس این همت ها داوطلبانه بودن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ با بیان اینکه داوطلبان چراغی برای دیگران روشن می‌ کنند ولی خودشان در تاریکی هستند، گفت: آنها ناجی جان مردم هستند و انسانیت را معنی کرده اند و کارها را بدون ادعای پیروزی انجام می دهند. هلال احمر یک نهادی است که در سخت ترین شرایط حضور پیدا می‌کند و هر جا که گرفتاری است داوطلبان هلال احمر حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha