ایران از معدود کشورهای سرمایه گذار در حوزه ورزش معلولین/ تجلیل از قهرمانان پارالمپیک استان کرمان

معاون وزیر ورزش و جوانان در آئین تجلیل از قهرمانان پارالمپیک استان کرمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است، که در حوزه معلولین سرمایه گذاری و اقدامات ویژه ای را طی این سال ها اختصاص داده است و از جمله کم نظیر کشور هایی است که در همه موضوعات مربوط به تجلیل از قهرمان ها، المپیکی ها و پارالمپیکی ها را مساوی می داند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید محمد پولادگر، در آیین تجلیل از قهرمانان پارالمپیک استان کرمان که در سالن دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، گفت: به رسم ادب در زادگاه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم و به روح بلند مرتبه و ملکوتی این شهید والامقام درود می فرستم.

وی در ادامه روز جهانی معلولین را تبریک گفت و بیان کرد: این روز بزرگ را به قهرمانان پر افتخار پارالمپیکی ایران که امروز شایسته تجلیل قرار گرفتند، تبریک می گوییم.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است، که در حوزه معلولین سرمایه گذاری و اقدامات ویژه ای را طی این سال ها اختصاص داده است و از جمله کم نظیر کشور هایی است که در همه موضوعات مربوط به تجلیل از قهرمان ها، المپیکی ها و پارالمپیکی ها را مساوی می داند.

پولادگر با اشاره به فعالیت های بانوان گفت: ما در جهان مظلوم واقع شده ایم، درست برعکس آنچه که دشمن در دنیا سیاه نمایی می کند، در حوزه فعالیت اجتماعی خانم ها و حضور در عرصه های متفاوت اجتماعی و فعالیت در موضوعات مختلف که در راس آن ورزش است.

وی تصریح کرد: باید گفت جمهوری اسلامی ایران برای حضور خانم ها در عرصه ورزش، بدون هیچ محدودیتی و با کمک های ویژه(و حتی در بعضی موارد این کمک ها از گروه آقایان هم بیشتر بوده) در این حوزه فعالیت کرده است.

ایران از معدود کشورهای سرمایه گذار در حوزه ورزش معلولین/ تجلیل از قهرمانان پارالمپیک استان کرمان

معاون وزیر ورزش و جوانان، «زهرا نعمتی» را مصداق بارزی از این ورزشکاران خانم عنوان کرد و بیان داشت: نعمتی پر افتخار ترین ورزشکار پارالمپیکی کشور است که سه مدال طلا از سه المپیک لندن، ریو و توکیو را به صورت پشت سر هم به نام خود به ثبت رسانده است.

پولادگر افزود: ورزشکاران می دانند، چقدر سخت است، یک ورزشکار خود را مخصوصا در بازی های المپیک که فاصله زمانی ۴ سال دارد، بتواند در اوج نگهدارد و قهرمانی را تکرار کند.

وی کرد: موفقیت هایی که زهرا نعمتی و سایر ورزشکاران مان در عرصه های مختلف ورزشی به دست آورده اند، بیانگر این موضوع است که علیرغم این سیاه نمایی دشمن که در دنیا نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، می بینیم که خانم ها بسیار فعال، با امید و با نشاط در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه ورزش حضور دارند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: فرق موفقیت هایی که در حوزه ورزش به دست می آید با سایر حوزه ها بنا به سخنان رهبری که به آن اشاره کرده اند این است، در حوزه ورزش امکان پنهان کاری نیست، شاید در حوزه های دیگر مانند علم، سیاست و هنر موفقیت ها به شکلی مشهود نباشد یا پنهان کاری شود که مردم دنیا متوجه نشوند، ولی در حوزه ورزش این ویژگی وجود دارد که موفقیت ها قابل پنهان نیست و در حقیقت همه دنیا موفقیت هایی که در حوزه ورزش کسب می شود را می بینند و این نشانگر برنامه ریزی و توسعه یک کشور است.

پولادگر افزود: در دولت آیت الله رئیسی، ۱۹ موفقیت در حوزه ورزش قهرمانی برای اولین بار به دست آمده که از این ۱۹ مورد، ۹ مورد در گروه خانم ها بوده است که نکته ای قابل توجه می باشد.

وی اظهار کرد: در کشور ایران، شرایط برای بانوان ورزشکار فراهم است تا فعالیت کنند و پا بر روی سکوهای قهرمانی بگذارند.

این مقام مسئول از تمامی برگزار کنندگان آیین تجلیل و مسئولان استان تشکر کرد و موفقیت های بیشتر را از خداوند منان برای ورزشکاران طلب کرد.

این مراسم با حضور سید محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان، غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان و سید محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در سالن دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

ایران از معدود کشورهای سرمایه گذار در حوزه ورزش معلولین/ تجلیل از قهرمانان پارالمپیک استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha