رئیس کل دادگستری استان کرمان از مردم عنبرآباد عذرخواهی کرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان در سفر خود به شهرستان عنبرآباد، به دلیل کمبود کادر قضایی از مردم این شهر عذرخواهی کرد و گفت: تامین نیروی قضایی این شعبه را در اولویت کار خود قرار می‌ دهیم تا با تامین کادر قضایی مورد نیاز، پرونده‌های این شعبه تعیین تکلیف شده و بیش از این اطاله دادرسی ایجاد نشود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در حاشیه سفر خود به شهرستان عنبرآباد و در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان، گفت: به دلیل کمبود کادر قضایی بویژه در یک شعبه کیفری عنبرآباد از مردم عذرخواهی کرده و تامین نیروی قضایی این شعبه را در اولویت کار قرار می دهیم، تا پرونده های این شعبه تعیین تکلیف شود و بیش از این اطاله دادرسی ایجاد نشود.

وی افزود: قاضی شعبه کیفری دو دادگاه عنبرآباد نیز به زودی منصوب می شود، همچنین با برگزاری پنجمین دوره کارآموزی قضایی در استان و آزمون استخدامی جذب نیروی اداری، ۱۲ قاضی و ۳۱۰ کادر اداری به کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان افزوده خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به کمبود کادر اداری دستگاه قضایی عنبرآباد نیز اشاره و بیان کرد: در آزمون استخدامی اخیر قوه قضاییه، ۸ نفر سهمیه کادر اداری برای این شهرستان درنظر گرفته شده است که در مرحله گزینش قرار دارند و در آینده‌ ای نزدیک به همکاران اداری این شهرستان افزوده خواهند شد.

حجت الاسلام حمیدی، اظهار کرد: در بازرسی‌ های انجام شده از حوزه قضایی عنبرآباد، از نظر آمار و ارقام رسیدگی پرونده‌ های قضایی عملکرد همکاران قضایی قابل دفاع است و بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ پرونده در ۷ ماهه امسال وارد این حوزه قضایی شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: علاوه بر رسیدگی به پرونده های وارده در این شهرستان طی هفت ماه جاری، بخشی از پرونده های معوقه نیز رسیدگی شده که این نشان دهنده تلاش و زحمت مضاعف کادر قضایی و اداری این شهرستان است.

رییس کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به مشکلات دستگاه قضایی عنبرآباد در زمینه کمبود فضای فیزیکی نیز گفت: ساختمان فعلی قدمت چندین ساله دارد و متناسب با نیاز دادگستری بخش ساخته شده که در زمان احداث پاسخگوی نیازهای موجود بوده، اما اینکه به دلیل ارتقای این حوزه قضایی و شکل گیری دادگستری شهرستان و دادسرا، این ساختمان پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

حجت الاسلام حمیدی، یادآور شد: در سال های اخیر تدابیری برای احداث ساختمان یکهزار و ۲۰۰ مترمربعی دادگستری و دادسرای این شهرستان انجام شده، که با بهره برداری از آن مشکل فضای اداری شهرستان نیز برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: احداث ساختمان دادگستری و دادسرای شهرستان عنبرآباد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده، که ضمن تشکر از پیشرفت ۶۰ درصدی این طرح، انتظار می رود تلاش مضاعفی برای پیشرفت ۴۰ درصد باقی مانده را داشته باشند و این ساختمان در آینده نزدیک در اختیار مردم و همکاران قضایی و اداری قرار گیرد./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha