انسداد مبادی بی سوادی مهمترین رسالت آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: شناسایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل جهت بازگشت به مدرسه باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد و انسداد مبادی بی سوادی و پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان لازم التعلیم مهم ترین رسالت آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در جمع کارشناسان حوزه ستادی حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان؛ گفت: انسداد مبادی بی سوادی و پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان لازم التعلیم مهمترین رسالت آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است.

وی به اهمیت برنامه انسداد مبادی بیسوادی و طرح جهاد آموزشی– تربیتی به منظور شناسایی دانش آموزش در معرض افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل اشاره و خاطرنشان کرد: شناسایی و هدایت تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل برای بازگشت به مدرسه باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با مهم دانستن نظم و انضباط در دانش آموزان و تاثیر آن در مدرسه و جامعه، تاکید کرد: برگزاری مراسم صبحگاه مدارس می تواند تمرین اثر بخش دانش آموزان برای فراگیری نظم و انضباط هم در مدرسه و جامعه باشد.

رضایی با اشاره به گسترش روز افزون آسیب های اجتماعی در جامعه، افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی مستلزم تعمق و چاره اندیشی اساسی از سوی آموزش و پرورش استان و کارشناسان آسیب های اجتماعی است.

انسداد مبادی بی سوادی مهمترین رسالت آموزش و پرورش است

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم برای همه دانش آموزان استان بستر لازم فراگیری علم و دانش را فراهم کنیم، اظهار داشت: فعالیت مهدهای کودک حتما از لحاظ تربیتی و آموزشی مورد ارزیابی و توجه قرار گیرد و به کارگیری نیروی انسانی در مهدهای کودک ها با تأیید آموزش و پرورش باشد.

این مقام مسئول خواستار ارزیابی ادارت آموزش و پرورش بر اساس شاخص های آموزشی از جمله مبادی بی سوادی، آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تکرار پایه تحصیلی دانش آموزان شد و افزود: ادارت آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان بر اساس گزارش بازدیدها و فعالیت های انجام شده ارزیابی می شوند

وی با تشکر و قدردانی از زحمت معاون و کارکنان حوزه آموزش ابتدایی گفت: دوره ابتدایی بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نماز است که باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد .

شایان ذکر است؛ در این دیدار معاون و روسای دوره اول و دوم و کارشناسان آموزش ابتدایی، گزارشی از فعالیت ها و برنامه‌های حوزه معاونت آموزش ابتدایی به مدیر کل آموزش و پرورش استان ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha