مدیران کیفی مشکل معیشت دارند / ۹۰درصد مدیران کیفی قشر کارگری هستند

رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت و مسئولین صنایع فنی استان زنجان با بیان اینکه اکثر مدیران کنترل کیفی ما مشکل معیشت داشته و حقوق کارگر صفر را دریافت می‌کنند گفت : اگر بخواهیم  کیفیت را بالاتر ببریم باید معیشت مدیران کنترل کیفی و مسیولان فنی تأمین شود و دغدغه معیشت نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، علیرضا مینوئی در نشست خبری با خبرنگاران استان، ضمن تبریک روز ملی کیفیت اظهار کرد: انجمن در دوره‌های گذشته موفق شد زیر لقای سازمان استاندارد دو تشکل انجمن مدیران کنترل کیفیت را با مسئولان فنی صنایع استان ادغام کند که این یک نقطه قوت است و توانسته است در این راستا از موازی کاری ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه انجمن متشکل از ۳۷۵ صنعت مختلف است و اعضای آن مدیران کنترل کیفی و مسئولان فنی است افزود: از این تعداد برخی مدیران بصورت رسمی و برخی نیز به صورت افتخاری عضو انجمن شده‌اند.

رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت و مسئولین صنایع فنی استان با اشاره به اینکه موفق شدیم برای اولین بار در کشور حلقه های کیفیت غذایی، تخصصی، پلیمر سیم و کابل و غذایی را تشکیل دهیم بیان کرد : صنعت ما در استان متفاوت است و در برخی صنایع از جمله صنایع پلیمری، سیم و کابل و روی و حتی صنایع غذایی حرف اول را در ایران می زینم و پیشتاز هستیم.

مینوئی با اشاره به اینکه این انجمن دارای توانمندی های خوب و نیروهای موجود حداقل دارای مدرک لیسانس و نخبه های دارای چندین اختراع است اظهارکرد: تمام این اعضا بهتر از هر کسی به مشکلات صنعت واقف هستند اما متاسفانه مظلوم هستند و از نظرات این تشکل استفاده نمی شود، از هر جا صحبت از کیفیت می‌شود از این تشکل دعوت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس سازمان ملی استاندارد را فرا سازمانی اعلام کرده اما ما فراسازمانی را شاهد نیستیم افزود : کیفیت فقط در کالا و خدمات مطرح نیست و از شیر خشک نوزاد تا بسیاری از امور را کیفیت را احاطه کرده است.

این مسئول با بیان اینکه مجوز انجمن را یک سازمان می دهد و اما بقیه مراحل کار و اقدامات عملیاتی توسط سازمان دیگر انجام می شود و مشکلاتی برای ما ایجاد می کند که باید به صورت ریشه ای حل شود بیان کرد: اگر مجوز انجمن کنترل کیفیت توسط سازمان استاندارد صادر شود برای انجمن بهتر خواهد بود چراکه این سازمان واقف به ریز مشکلات این انجمن است .

مینوئی با اشاره به اینکه اکثرا مدیران آزمایشگاه ها به صورت کارگری قرارداد دارند و ۹۰ درصد قشر کارگری هستند افزود: فقط ۵ درصد آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت به صورت مستقل کارفرمایی هستند که به نوعی این امر آسیب است .

وی با بیان اینکه شش سال پیش لایحه ۲۰۰ صفحه ای که ترازبندی مدیران کنترل کیفیت نیز در آن اعمال شده بود تحویل دولت داده شد افزود: متأسّفانه لایحه مذکور چند سال در سازمان ملی استاندارد و در دولت پیشین از این اتاق به آن اتاق شد، که بالاخره وزارت کشوری بیان کرد نباید انجمن کشوری وجود داشته باشد و باید کانون کشوری جایگزین آن شود.

رئیس انجمن مدیران کنترل کیفیت و مسئولین صنایع فنی استان با اشاره به اینکه مدیر کنترل کیفی به نوعی شغل قضاوت بر روی کالا و خدمات دارد عنوان کرد: یک قاضی زمانی می تواند درست قضات کند که دغدغه معیشت نداشته باشد اما اکثر مدیران کنترل کیفی ما مشکل معیشت داشته و حقوق کارگر صفر را دریافت می‌کنند.

مینوئی تصریح کرد: اگر بخواهیم همانند ژاپن کیفیت را بالاتر ببریم باید معیشت مدیران کنترل کیفی و مسیولان فنی تأمین شود و دغدغه معیشت نداشته باشند که در این موقع روند رو به رشد خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به ایزو ۱۷۰۲۵ که مختص ازمایشگاه‌هاست از طریق وزرات دفاع آغاز می شود، اما بقیه ایزوها بخشی از مدارک را می فروشند که این امر باعث می‌شود ایران به لحاظ کیفیت عقب بماند افزود: متأسفانه در کشور ما کاغذ بازی بیشتر انجام می‌گیرد و تنها قشر محدودی در حال اجرای کیفیت محصولات است و صنعت هایی که در استان سرآمد هستند اکثرا ایزوها را اجرایی کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه شعار ما "امید مسیر ما و پیروزی برای ما است" می باشد، افزود: ما حرکت رو به جلو هر چند لاک پشتی را در پیش گرفته‌ایم و زمانی می توان حرکت رو به جلو داشت و به هدف رسید که مورد حمایت قرار گیریم، ولی در حال حاضر انجمن ما را اکثرا کسی نمی شناسد.

مینوئی در پایان گفت: در این انجمن به روی عموم باز است و به عقیده بنده اگر دانش کیفی را ندارید خوب ببنید بشنوید و لمس کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha