368 بیمار آنفلوانزا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شدند

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه هزار و 89 بیمار مبتلا به مشکلات حاد تنفسی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری شدند که از این تعداد نتیجه تست آنفلوانزا 368 بیمار مثبت اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر ناصر امینی، با اشاره به اینکه همزمان با فصول سرد سال تعداد مبتلایان به بیماریهای ویروسی تنفسی افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: از ابتدای مهر ماه هزار و 89 بیمار مبتلا به ناراحتی های تنفسی اعم از کووید 19، آنفلوانزا، اسم و هر نوع بیماری تنفسی شناسایی و در مراکز درمانی بستری شده اند.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران مربوط به گروه سنی 65 سال به بالا هستند که 325 نفر از بیماران را این گروه سنی تشکیل داده است، گفت: در رتبه بعدی بیماران گروه سنی 5 تا 14 سال و رتبه سوم بیماران گروه سنی زیر یک سال را تشکیل می دهند.

دکتر امینی بیان کرد: از مجموع 368 بیمار مبتلا به آنفلوانزا که تست تشخیصی آنها مثبت اعلام شده است نیز بیشتر تعداد بیماران در گروه سنی 65 سال به بالا و مابقی در گروه سنی کودک و نوجوان قرار دارند .

وی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا نیز همانند بیماری کووید می تواند باعث بدحالی و مرگ بیماران شود، گفت: دریافت واکسن آنفلوانزا برای گروه سنی سالمندان، مادران باردار و بیماران زمینه ای در صورت عدم وجود علایمی از بیماری سرماخوردگی توصیه می شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماریها دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه استفاده مستمر از ماسک در فصول سرد سال گذشته مانع از شیوع بیماری آنفلوانزا و کرونا شد، تصریح کرد: متاسفانه ساده انگاری و عادی انگاری مردم در خصوص ابتلا به نوع اومیکرون کووید و بیماری آنفلوانزا مانع استفاده مستمر جمعیت کثیری از ماسک شده است که همین موضوع زمینه شیوع بیماری آنفلوانزا را فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha