اعلام آمادگی خودروسازان برای تحویل ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان سال

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: احتمال دارد تا پایان سال جاری حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر تهران اضافه شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، مهدی چمران در حاشیه برگزاری نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز در ساختمان شورا برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با خودروسازان و همچنین برخی از نمایندگان مجلس در ساختمان مجلس اظهار کرد: روز سه‌شنبه هفته گذشته این جلسه با حضور آقای نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و خودروسازان برگزار شد و مباحث مختلفی در ارتباط با ساخت اتوبوس عنوان شد.

وی با بیان اینکه خودروسازان اعلام آمادگی خود را برای احداث اتوبوس عنوان کردند، گفت: موضوعی که در این جلسه بحث شد این بود که خودروسازان اعلام کردند مشکلی برای ساخت اتوبوس ندارند، اما بایستی با آنها قراردادی منعقد شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه حدود 12 سال است که هیچ اتوبوسی توسط شرکت خودروسازی ساخته نشده است، تصریح کرد: به هر ترتیب پس از اینکه اتوبوسی برای شهر تهران ساخته نشد، خودروسازان پیش از این کارگاه‌هایی که برای ساخت اتوبوس در نظر گرفته بودن را به سایر تولیدات خود اختصاص دادند و در واقع از 12 سال پیش ساخت اتوبوس متوقف شد.

چمران ادامه داد: در این جلسه عنوان شد که خودروسازان آمادگی دارند حداکثر تا 14 ماه اتوبوس ساخته و در اختیار شهرداری قرار دهند، اما موضوعی که برای ما مشکل‌ساز خواهد بود این است که تا آن زمان چه کنیم؟!

وی گفت: همچنین برای ورود واگن‌های جدید مترو حدود یک سال و نیم زمان می‌برد که ما نیز باید بتوانیم در بخش مترو و اتوبوس اقدامات موثری را جهت رفاه حال شهروندان تهرانی انجام دهیم اگرچه حدود یک ماه پیش (تا پایان شهریورماه) 550 دستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی و همچنین 200 دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل و نقل شد اما این تعداد کافی نیست.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به نمایشگاه حمل و نقل در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: بنده در این نمایشگاه حضور پیدا کردم و از نزدیک اتوبوس‌ها را دیدم و اتوبوسها شرایط بسیار خوبی داشتند و احتمال می‌دهیم تا پایان سال حدود 700 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود البته در این رابطه توافقی با شرکت‌های خودروساز نشده است که آنها قول این تعداد را بدهند اما شرایط حاکی از این است که احتمال دارد تا پایان سال حدود 700 دستگاه اتوبوس وارد چرخه حمل و نقل عمومی شود.

چمران با بیان اینکه هزینه ساخت هر دستگاه اتوبوس 4 میلیارد تومان محاسبه شده است، بیان کرد: وزیر کشور نیز طی روزهای گذشته از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب بازدید کرده و در حاشیه بازدید خود به فضای فراهم شده در نمایشگاه اشاره کرد به گونه‌ای که عنوان شده جای آبرومندانه‌ای جهت برگزاری نمایشگاه در این محل وجود دارد ضمن اینکه با توسعه فضای نمایشگاهی ما آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب را در سال آینده در این محل داریم.

وی در پایان از وزیر کشور در ارتباط با توجه ویژه به حوزه حمل و نقل عمومی به شهرها به ویژه تهران قردردانی کرد و گفت: اگرچه در بودجه سالیانه ارقامی برای بحث اتوبوس پیش‌بینی نشده بود اما وزیر کشور خارج از بودجه اقداماتی را در این حوزه انجام داده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha