پشتیبانی قاطعانه دستگاه قضایی از فراجا

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در شرایط کنونی که عده ای در صدد ایجاد ناآرامی و اخلال در امنیت مردم هستند، نیروی انتظامی در صف اول برخورد قرار دارد، باید در دستگاه قضایی به نحوی اقدام شود که به خوبی حس کنند که مسئولان قضایی و قضات در کنار آنها هستند و از آنها حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست روسا و دادستان های سراسر استان کرمان که در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته(هایتک) برگزار شد، به ارتباط بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: اجرای مسئولیت های نیروی انتظامی بویژه تحت عنوان ضابط دستگاه قضایی، نیاز به تعامل و همگامی گسترده بین دستگاه قضایی و فراجا دارد.


وی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را دو رکن مکمل یکدیگر دانست و تاکید کرد: اجرای دستورات قضایی با نظارت دستگاه قضایی، توسط نیروی انتظامی انجام می شود و با این نگاه، دستگاه قضایی بدون همراهی نیروی انتظامی نمی تواند مسئولیت های خود را به صورت کامل انجام دهد و نیروی انتظامی نیز برای اجرای ماموریت های خود نیاز به پشتیبانی و صدور احکام قاطع قضایی دارد و بدون پشتوانه دستگاه قضایی نمی توانند کار خود را انجام دهد.


نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، درک شرایط کنونی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: جامعه همیشه به خدمات دستگاه قضایی نیاز دارد و همواره باید تلاش کنیم که وظایفی که براساس قانون اساسی، اسناد بالادستی بر عهده این دستگاه گذاشته است را به درستی اجرا کنیم.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن بیان این مطلب که شرایط فعلی کشور شرایط حساسی است و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، فشارهای اقتصادی و جنگ تمام عیار را می بنیم، اظهارداشت: دشمنان در دوران دفاع مقدس تمام امکانات خود را برای مقابله با این نظام پای کار آورده بودند که به حمدالله به اهداف خود نرسیدند.


وی ادامه داد: دشمنان یک جنگ چند جانبه را علیه کشور آغاز کرده اند و نمونه تلاش های خصمانه آنها در اعتراضات اخیر قابل مشاهده است که تلاش می کنند تاثیرگذاری خود را از راه های مختلف از جمله جنگ رسانه ای و مالی افزایش دهند.


رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: دشمنان ایران اسلامی، اندک افراد فریب خورده ای که تحت تاثیر احساسات جوانی قرار گرفته اند و به خیابان ها می آیند را می بیند و به آنها دل خوش کرده اند اما جمعیت های میلیونی که در حمایت از ارزش های دینی و ملی پای کار می آیند و برای دفاع از اسلام، انقلاب و رهبری در صحنه هستند را مردم ایران نمی دانند.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه باید تحلیل صحیحی از وضعیت کنونی داشته باشیم، تاکید کرد: همه باید بصیرت، آگاهی و تحلیل صحیح از وضعیت داشته باشند و اگر به خوبی وضعیت مردم کشور و انقلاب را تحلیل کنیم، تشخیص وظیفه کار دشواری نخواهد بود زیرا تشخیص وظیفه زمانی دشوار می شود که تحلیل درست از موضوع را نداشته باشیم.


وی بر توسعه بصیرت و شناخت شرایط کنونی در بین قضات، کارکنان اداری و خانواده های آنها تاکید کرد و اظهارداشت: خانواده بزرگ دستگاه قضایی باید مسائل روز را به خوبی درک کرده و درباره آنها تصمیم به موقع و به جا بگیرند تا به موقع بتوانیم تهدیدات و مشکلات را از جامعه دور کنیم.


عالی ترین مقام قضایی در استان کرمان یادآور شد: مردم که دشواری های زیادی را تحمل می کنند انتظار دارند در مراجعه به دستگاه قضایی، با برخورد خوب کارکنان اداری و قضایی روبرو شوند و از این رو احترام به مردم و تواضع در برابر آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با تاکید بر این مطلب که مردم ولی نعمت ما هستند، عنوان کرد: تواضع در برابر مردم، احترام به آنها، گفتار خوب با مردم و رفتار مناسب با آنها یک وظیفه است و این موارد منافاتی با قاطعیت در صدور و اجرای آرا و احکام قضایی ندارد.


وی تصمیم و رای عادلانه و احقاق حق مردم را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تصمیمات قضایی باید عادلانه متقن، قاطع و به موقع باشد و این موضوع از انتظارات مهم از دستگاه قضایی است.


رئیس کل دادگستری استان کرمان، هوای نفس را یک آفت بزرگ دانست و تاکید کرد: هوای نفس مانع احترام به مردم و صدور آرای قاطع قضایی خواهد شد و از این رو باید در این حوزه مراقبت های لازم را داشته باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: در دستگاه قضایی وظیفه و مسئولیت داریم که پاسخ اعتماد نظام و مردم را به درستی بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha