بهره برداری و افتتاح ۴۷ طرح راهسازی در جنوب استان کرمان

به مناسبت هفته دولت و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ۴۷ کیلومتر راه روستایی و طرح راهسازی در جنوب کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ با حضور علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی از ۱۰ کیلومتر محور روستایی چغوکی _فضل ابن عباس در شهرستان منوجان بهره برداری شد که با افتتاح این طرح، ۸ هزار خانوار روستایی با هزینه ۱۰۳ میلیارد تومان و در مجموع هفت شهرستان جنوبی از راه مناسب بهره مند شدند.

وی در حاشیه این مراسم با تقدیر از مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در اقدامات جهادی راهسازی به ویژه در روستاها، افزود: اگر می‌ خواهیم سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی به درستی رقم بخورد، باید روستاهایی آباد ایجاد کنیم تا مردم در یک فضای مناسب بتوانند فعالیت‌ های اقتصادی و اجتماعی داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۱۷۹ کیلومتر راه روستایی برای ساخت در دستور اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان قرار دارد، تا با ساخت این راه های روستایی زمینه مناسب تردد برای مردم در این مناطق فراهم شود .

مجتبی محمودی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان هم گفت: در حال حاضر طرح های مهم و تاثیر گذاری که ۱۸ سال از زمان آغاز آنها گذشته است، برای اتمام در دستور کار جدی راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان است .

وی بیان کرد: اتصال محور مواصلاتی شهرستان فاریاب به ارزوییه، شهرستان قلعه گنج به رمشک و نیک شهر در سیستان و بلوچستان بخش دهکهان به بخش آسمینون، بخش اسفندقه به بخش صوغان در ارزوئیه، محور مواصلاتی شهرستان فاریاب به شهرستان حاجی آباد از طریق روستای حرمه، محور مواصلاتی منوجان، آب باد بی بی به جغین شهرستان میناب که جمعا ۱۱۲ کیلومتر است، زمینه توسعه‌ ای بیشتر این‌ مناطق را فراهم می کند و بعضا این راه ها نقش از بن بست درآوردن برخی شهرستان ها را نیز دارند.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: امروز مشکلات اساسی پنج شهرستان جنوبی در حوزه ی راه های ارتباطی است.

منصور شکراللهی افزود: در این زمینه نیز فعالیت هایی انجام شده و نیاز داریم در زمینه راه روستایی توجهات بیشتری شود.

وی محور روستایی کتیج - رمشک را بسیار مهم و حیاتی برشمرد و گفت: با ایجاد این محور راه سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان کوتاه تر می شود.

نماینده مردم ۵ شهر جنوبی استان در مجلس خاطرنشان کرد: بزودی نقشه توسعه مکران و شهرستان های جنوبی جزء سند توسعه مکران قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha